Corporatiu

El BEI finança Banc Sabadell amb 300 milions d’euros per donar suport a les empreses espanyoles afectades per la pandèmia

31/03/2021
  • El Banc Europeu d’Inversions dona suport a les empreses espanyoles a fi d’injectar liquiditat i recolzar inversions per a la recuperació de la crisi econòmica generada per la Covid-19
  • El banc de la UE concedeix aquesta facilitat com a part del seu paquet de mesures d’emergència per donar suport a les empreses europees
  • L’operació es fa en el marc del Fons Europeu per Inversions Estratègiques (FEIE), pilar principal del Pla d’Inversiones per a Europa

El Banco Europeu d’Inversions (BEI) suma forces amb Banc Sabadell amb l'objectiu d'incrementar la seva capacitat de prestar a petites i mitjanes empreses (pimes), empreses de mitjana capitalització (mid-caps) afectades per l'impacte econòmic de la pandèmia de la Covid-19. Per això, el BEI aportarà un finançament de 300 milions d'euros, cosa que permetrà a l'entitat espanyola de mobilitzar un total de 600 milions d'euros durant els propers dos anys.

L'operació consisteix en una garantia de risc compartit en el marc del Fons Europeu per a Inversions Estratègiques (FEIE), pilar principal del Pla d'Inversions per a Europa, que permet el Grup BEI d’augmentar el seu suport a aquelles inversions que promouen el creixement econòmic, la competitivitat i l'ocupació. El BEI atorga aquesta garantia a Banc Sabadell sobre una cartera de préstecs corporatius existents, creant capacitat de finançament addicional per donar suport al teixit empresarial espanyol.

En concret, l'acord entre el BEI i el Sabadell en el marc del FEIE té com a objectiu injectar liquiditat i fomentar la inversió, facilitant l'accés al finançament de les pimes i midcaps, que són la columna vertebral de l'economia espanyola en termes de creixement i ocupació.

El subdirector general de Banc Sabadell, Sergio Palavecino, assegura que “sens dubte un dels focus essencials d'actuació del Sabadell continua sent respondre a les necessitats de les nostres empreses. La posada en marxa d'aquest nou acord amb el BEI suposa un reforç clar en aquesta estratègia, ja que ens permet, d'una banda, comptar amb el suport i garantia de l'organisme europeu, i d'una altra ens comprometem a assumir nou finançament per a atendre els projectes de present i futur de les nostres pimes i empreses”.

El vicepresident del BEI, Ricardo Mourinho Félix, responsable de l’activitat del banc de la UE a Espanya, ha assegurat: “Aquest tipus d'operacions són clau per protegir el teixit productiu europeu i que empreses de mida petita i mitjana puguin superar les dificultats financeres provocades per la crisi del coronavirus. Ens alegra unir forces un cop més amb Banc Sabadell per mitjà d'aquesta garantia recolzada pel Pla d'Inversions per a Europa, que mobilitzarà fons per continuar donant suport a pimes i midcaps que alhora contribuiran al creixement, la competitivitat i l'ocupabilitat al mercat espanyol”.

Valdis Dombrovskis, vicepresident executiu de la Comissió Europea, An Economy That Works For People, ha afirmat que "aquest acord entre el BEI i Banc Sabadell a Espanya, recolzat pel Pla d'Inversions per a Europa, és un important senyal de suport de la UE a les pimes espanyoles que s'han vist durament afectades per la crisi del coronavirus. Gràcies a aquest acord, aquestes empreses tindran accés a finançament addicional, fet que els ajudarà a continuar les seves operacions, a mantenir els llocs de treball i a iniciar la recuperació".