Convenis El conseller delegat de Banc Sabadell, Jaume Guardiola, i el vicepresident del BEI, Román Escolano

Banc Sabadell i el BEI uneixen esforços per donar suport a les pimes amb 800 milions d'euros

25/07/2017

Banc Sabadell i el Banc Europeu d'Inversions (BEI) posaran a disposició de les pimes espanyoles 800 milions d'euros amb l'objectiu de donar-los suport a les seves inversions i facilitar el desenvolupament de nous projectes, sobretot en els sectors de serveis i indústria. Per a això, el BEI facilitarà a Banc Sabadell un préstec de 400 milions d'euros que serà completat per una contribució addicional de 400 milions d’euros més per part de Banc Sabadell. D'aquesta manera, el volum total de fons que ambdues institucions facilitaran a la petita i mitjana empresa a Espanya ascendirà als 800 milions d'euros.

L'acord s’ha signat avui a Barcelona pel vicepresident del BEI, Román Escolano, i el conseller delegat de Banc Sabadell, Jaume Guardiola, i permetrà finançar el cost total de projectes d'inversió de fins a 12,5 milions d'euros en el cas de les pimes . Les empreses de mitjana capitalització, aquelles que compten amb entre 250 i 3.000 treballadors, podran finançar també  els seus projectes si la inversió no supera els 25 milions d'euros. En cas que el cost sigui superior, i sempre que no superi els 50 milions d'euros, podran disposar de fons del BEI per finançar fins al 50% de la inversió.

La posada en marxa d'aquesta línia de finançament se suma a altres acords anteriors entre el BEI i Banc Sabadell que, en conjunt, ja han permès facilitar 4.000 milions d'euros a petites i mitjanes empreses. L'últim d'aquests acords, signat el desembre de 2016, ha contribuït a finançar més de 800 projectes de diferents pimes espanyoles.

Les empreses que accedeixin als fons facilitats per aquest acord podran beneficiar-se de les condicions favorables del BEI tant en termes de tipus d'interès com en terminis d'amortització, per a finançar projectes d'inversió i capital circulant. Facilitar l'accés al crèdit a les pimes és un dels objectius prioritaris del banc de la Unió Europea per assegurar el nivell d'inversions necessari que permeti el creixement econòmic i la creació d'ocupació.

A l'acte de signatura, celebrat avui a Barcelona, ​​el vicepresident del BEI, Román Escolano, ha assegurat: “L'operació que avui signem és una mostra clara de la important tasca que realitza el BEI com a instrument dinamitzador de l'economia espanyola a través de nostre suport a les pimes. La col·laboració amb Banc Sabadell ens permetrà arribar a més empreses que, d'aquesta manera, podran beneficiar-se dels avantatges del nostre finançament per implementar les inversions que siguin necessàries, assegurant així la seva capacitat d'innovar i créixer en un entorn cada vegada més competitiu”.

Per la seva banda, el conseller delegat de Banc Sabadell, Jaume Guardiola, ha assenyalat que “l'acord signat amb el BEI és una excel·lent notícia per al teixit empresarial del país, perquè ajudarà a seguir enfortint el desenvolupament i competitivitat de les empreses espanyoles, ja sigui per a consolidar o llançar els seus projectes de negoci en el mercat nacional com per acompanyar-les en els seus processos d'internacionalització”.