Corporatiu ,

Banc Sabadell juntament amb NAB tanca el finançament d'una cartera de 118 milions de lliures per al finançament de 4 parcs eòlics en el Regne Unit

22/02/2017

El passat 9 de febrer de 2017, Banc Sabadell i National Austràlia Bank (NAB) van realitzar el finançament d'una cartera de 118 milions de lliures per al finançament de 4 parcs eòlics en el Regne Unit pertanyents a Cubico Sustainable Investments, una de les empreses capdavanteres al món dedicada a inversions en infraestructures per a energies renovables. Des de fa 20 anys, aquests 4 actius estan acreditats sota el programa britànic Renewables Obligation, i tenen una capacitat total de 61,5MW. El paquet de deute de 118 milions de lliures ha estat concedit per Banc Sabadell i NAB, conjuntament assumint les funcions de ‘bookrunners’ (coordinadors d'emissió) i ‘mandated lead arrangers’ (bancs promotors del finançament), d'ara endavant.

El finançament està estructurat com una cartera oberta per permetre la incorporació de més actius d'energia renovable, a l'efecte de proporcionar un mètode eficient de finançament per a futurs projectes.

Sobre NAB:

National Austràlia Bank Group (el Grup) és una organització de serveis financers que compta amb uns 10 milions de clients i prop de 35.000 empleats mundialment. A les principals franquícies de serveis financers de NAB a Austràlia se sumen negocis a Nova Zelanda, Àsia, el Regne Unit i els Estats Units. Cadascuna de les marques NAB té un posicionament únic, però totes estan fonamentades en un compromís comú d'oferir als seus clients productes i serveis d'alta qualitat, així com relacions construïdes sobre la base dels principis d'ajuda, orientació i assessoria.

NAB creu que en el sector financer tenim un paper important per exercir, contribuint a la transició a una economia baixa en carboni, mitjançant l'energia que comprem tant directament com a través del finançament.

Recentment, NAB s'ha compromès a realitzar activitats de finançament de 18 mil milions de dòlars australians durant els propers set anys fins a setembre 2022, per ajudar a combatre el canvi climàtic i recolzar la transició a una economia baixa en carboni.

El grup Banc Sabadell ha tancat l'exercici de 2016 amb un benefici net atribuït de 710,4 milions d'euros, un 0,3% més que en 2015, i un marge d'interessos de 3.837,8 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 19,8% enfront del passat exercici. Sense TSB, el marge d'interessos també millora, ho fa un 4,6% fins als 2.786,9 milions d'euros.