Corporatiu

Josep Oliu: “Banc Sabadell genera més valor per als seus accionistes com a entitat en solitari”

03/10/2024
  • El president de l'entitat assegura davant de més de 300 accionistes que “ens enfrontem a molts mesos d'incertesa, i tant els temps com les decisions en matèria de competència seran molt rellevants”
  • Oliu ha alertat del risc dexecució de lOPA hostil de BBVA, i de la necessitat que els accionises de Sabadell disposin dinformació clara
  • El conseller delegat, César González-Bueno, destaca que gràcies a la transformació de l'entitat en els darrers anys “tenim un projecte atractiu i amb futur”
  • El banc abonarà 2.900 milions d'euros el 2024 i el 2025 i té potencial de millora a causa de l'actualització de les previsions de rendibilitat

3 d’octubre de 2024

El president de Banc Sabadell, Josep Oliu, ha afirmat aquest dijous en una reunió davant de més de 300 accionistes de l'entitat que el projecte del banc en solitari genera més valor per a tots els seus accionistes, com demostra l'evolució de l'acció que ha portat a la millora del preu objectiu per part dels analistes, i a ser el banc europeu amb la revaloració més gran dels seus títols l'any.

Així ho ha indicat el president de l'entitat durant la seva intervenció, juntament amb el conseller delegat de Banc Sabadell, César González-Bueno, en una trobada duta a terme al centre corporatiu del banc a Sant Cugat.

Els màxims directius de l'entitat s'han mostrat confiats que, a futur, s'assoliran nivells de rendibilitat superiors als actuals, fet que comportarà un increment del valor de l'acció. Oliu ha remarcat en aquest sentit que s'espera que la rendibilitat (RoTE) continuï augmentant per sobre del 13,1% registrada al tancament del primer semestre i que el 2025 es mantingui per sobre d'aquesta xifra.

En aquest sentit, Josep Oliu ha valorat, a més, que lʻequip gestor ha batut de manera recurrent els objectius fixats i que lʻany en curs "s`ha iniciat de manera molt positiva" en matèria dʻactivitat financera.

Per part seva, el conseller delegat, César González-Bueno, ha destacat que Banc Sabadell “és un projecte atractiu i amb futur que encara no ha assolit el seu punt més alt”. "La nostra estratègia des de l'any 2021 ha transformat el banc i els seus resultats, estem en màxims de beneficis" i amb "una sòlida posició de capital", ha assenyalat.

Per això, el conseller delegat ha subratllat que la rendibilitat de Banc Sabadell és “sostenible” en el temps, segueix a l'alça i encara “no ha tocat sostre”, fet que fa que “el nostre compromís amb la retribució a l'accionista és ferm”.

Compromís amb l’accionista

Durant la trobada amb els accionistes, el president Josep Oliu ha informat que "el Consell dʻAdministració va rebutjar la proposta de fusió prèvia de BBVA atès que infravalorava significativament el projecte de Banc Sabadell i les seves perspectives de creixement com a entitat independent".

Tant el president com el conseller delegat han traslladat, davant de les preguntes dels accionistes, que les condicions de l'oferta de BBVA no han variat en aquest temps.

Els directius de l'entitat han explicat que, d'acord amb la política de retribució, el banc lliurarà els propers 18 mesos una quantia equivalent al voltant del 30% del seu valor a borsa. En base a això, percebran 2.900 milions d'euros amb càrrec als resultats de 2024 i 2025, fet que suposa 53 cèntims per acció.

"Els accionistes de Banc Sabadell tindran una retribució recurrent i sostenible a llarg termini amb el projecte en solitari del banc, gràcies a les excel·lents perspectives de rendibilitat recurrent, a la seva estratègia perfectament definida i a la seva mínima exposició a mercats d'alta volatilitat", ha incidit González-Bueno.

L'OPA hostil allarga els terminis

Pel que fa als terminis de l'operació i, a causa del caràcter hostil de la mateixa sobre la qual no hi ha precedents en els darrers 20 anys a Espanya, Oliu ha afirmat que el procés serà llarg i es pot prolongar fins a mitjans del proper exercici 2025.

El president de Banc Sabadell va explicar que l'experiència prèvia en aquest tipus d'operacions diu que el més normal seria que el pronunciament de la CNMV fos posterior al de la CNMC perquè els accionistes tinguessin tota la informació sobre la taula. Josep Oliu ha manifestat en aquest sentit que "ens enfrontem a molts mesos d´incertesa, i tant els temps com les decisions en matèria de competència seran molt rellevants".

En aquest punt, tant Oliu com González-Bueno han dit que és essencial que l'oferta inclogui tota la informació i, per això, BBVA ha d'aclarir certes magnituds i impactes i ha de presentar els diferents escenaris resultants, entre ells l'escenari de costos i sinèrgies si no es dugués a terme una fusió. A més, han recordat als accionistes que encara no han de prendre cap decisió i que serà, una vegada que el Consell d'Administració de Banc Sabadell analitzi tots els detalls i emeti el seu informe, quan els accionistes decideixin si venen o no les accions.