Corporatiu

González-Bueno: “La nostra remuneració en solitari és inigualable”

07/10/2024
  • González-Bueno anticipa que la xifra de 2.900 milions d'euros de remuneració compromesa per a l'accionista s'actualitzarà per millorar les expectatives de rendibilitat
  • El CEO de Banc Sabadell assegura que “la relació entre el preu de Sabadell i la seva capacitat per distribuir dividends és més gran i, per tant, aquesta operació no té sentit i no va bé per dins dels carrils que caldria”
  • Així mateix, ha afegit que les perspectives borsàries són molt positives, amb cap recomanació de 'venda' per part d'analistes

7 d’octubre de 2024

El conseller delegat de Banc Sabadell, César González-Bueno, ha assegurat avui que la remuneració a accionistes prevista pel Consell d'Administració de l'entitat per als propers anys és “inigualable” i ha defensat que aquest és un dels factors que fa que l'operació hostil plantejada per BBVA “no té sentit i no va bé per dins dels carrils que caldria”.

Durant la seva intervenció a la XV Trobada Financera organitzada per Expansión i KPMG, González-Bueno ha insistit que “a Banc Sabadell li queda molt recorregut i això es reflecteix en els dividends tan elevats anunciats respecte a la cotització”. L'entitat repartirà 2.900 milions d'euros, cosa que equival al 30% del seu valor a la Borsa actual.

"Estem en un moment molt dolç", ha asseverat, després d'afegir que tots els equips estan completament enfocats a donar uns majors resultats, per això és probable que s'actualitzi en algun moment l'esmentada xifra de 2.900 milions d'euros de remuneració a l'accionista , que estan calculats amb uns pressupostos anteriors.

Abans que hi hagués algun rumor sobre una possible OPA, l'entitat s'havia revalorat més d'un 60%. "Ni la nostra pujada actual ni la caiguda de BBVA es deu a l'OPA hostil, sinó que es deu a la correlació amb els nostres entorns", ha dit. En aquesta línia, ha afegit que “la relació entre el preu de Banc Sabadell i la seva capacitat per distribuir dividends és més gran, per la qual cosa aquesta operació no té sentit”.

Banco Sabadell s'ha compromès a distribuir tot l'excés de capital que es generi per sobre del 13%. "És una decisió que es va prendre prèviament a l'OPA hostil i ens sembla conservadora tot i existir un mercat estable", ha explicat. Si el límit s'hagués col·locat al 12%, l'excés de capital pujaria en 800 milions d'euros addicionals.

Perquè una operació d'aquest tipus tiri endavant requereix diversos elements, com és el d'un preu atractiu: “en aquest cas no n'hi ha, nosaltres distribuirem més dividends i tenim millors perspectives borsàries, amb cap analista en recomanació de venda”. A més, ha precisat que "aquest tipus d´operacions podrien sortir bé si són amistoses i aquesta no ho és".

El conseller delegat de Banco Sabadell també ha recordat que el solapament entre entitats és molt elevat i suposa una gran preocupació, ja que l'entitat que dirigeix ​​té una quota de 50% de clients pimes. De fet, aquesta complexitat podria portar previsiblement l'anàlisi de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) a Fase 2 i, per tant, a Fase 3, on el Govern podria endurir o suavitzar les condicions imposades per la CNMC.

González-Bueno ha afirmat que Banc Sabadell es troba al mig del seu procés de transformació, amb un compromís per part dels empleats en nivells rècord, una satisfacció de clients cada vegada més gran i amb una rendibilitat que creix any rere any.