Corporatiu

Banc Sabadell transformarà el seu model de negoci retail i potenciarà el seu lideratge en el segment d’empreses a Espanya

27/05/2021
  • La posició de lideratge de Banc Sabadell en empreses, la seva capacitat d'establir relacions duradores, el grau d'especialització de la seva xarxa i les altes quotes de mercat seran un element clau en el creixement rendible del seu negoci a Espanya
  • L'entitat durà a terme una profunda transformació del seu negoci retail i comptarà amb un model 100% digital per comptes, préstecs i mitjans de pagament, i el suport de gestors especialitzats per a assegurances, hipoteques i inversions
  • TSB espera superar el 6% de rendibilitat (ROTE) en concloure el pla i contribuirà significativament als comptes del grup des del 2021
  • Banc Sabadell prevé una rendibilitat (ROTE) per sobre del 6% al final del pla estratègic

Banc Sabadell ha presentat avui el seu nou Pla Estratègic 2021-2023 i ha revelat els tres pilars sobre els quals aquest es fonamentarà. El primer el constitueix la seva posició de fortalesa i lideratge en empreses a Espanya, on té una penetració del 40%. Per això es recolzarà en solucions especialitzades per acompanyar les empreses espanyoles a l'exportació i en prestar solucions per al seu desenvolupament. L'objectiu serà consolidar la seva posició i augmentar el seu volum de negoci de forma eficient, mantenint la seva alta rendibilitat actual.

Per fer-ho, es fonamentarà en l'especialització de la seva xarxa, aportant solucions i acompanyant en la internacionalització de les empreses espanyoles i en el seu programa d'especialització vertical per sectors, actualment en marxa. Així mateix, es donarà suport a les capacitats de la unitat de Banca Corporativa per donar respostes especialitzades en Middle Market a pimes, i s’aprofitarà les oportunitats de l'efecte multiplicador del crèdit que es derivaran del projecte Next Generation EU.

La unitat de negoci de Banca d'Empreses, la potència i especialització de la seva xarxa són els actius del banc més reconeguts pel mercat, i seran claus per al creixement rendible del seu negoci a Espanya.

Segons el conseller delegat de l'entitat, César González-Bueno, "la manera com els nostres clients parlen de Banc Sabadell, de com el banc els ha acompanyat al llarg del temps i de la qualitat del servei que reben és una cosa que no per coneguda ha deixat d'impressionar-me d’ençà de la meva incorporació com conseller delegat. La capacitat de la nostra xarxa per establir relacions fructíferes i duradores amb les empreses -l'antiguitat mitjana dels clients és d’11 anys- és una de les nostres fortaleses, que potenciarem encara més".

El segon eix essencial del Pla Estratègic serà una profunda transformació de l’estratègia de banca retail, amb un model de negoci totalment digitalitzat per als processos de préstecs al consum, mitjans de pagament i comptes corrents. Per la seva banda, la comercialització d'hipoteques, productes d'estalvi, inversió i assegurances comptarà amb un model mixt de distribució, a través de canals remots i amb el suport personal de gestors especialitzats en oficines.

Aquesta reformulació del model parteix de l'evolució dels hàbits de consum dels clients i de la fortalesa de la xarxa comercial de Banc Sabadell. Així, combinant el servei individualitzat amb l'accés 100% digital a l'oferta de productes, el banc oferirà una proposta de valor diferencial, donant resposta a la demanda actual i accedint a un major nombre de clients d'aquest segment.

Finalment, el tercer pilar sobre el qual es recolzarà el pla és l'excel·lent comportament de la seva filial britànica TSB, que ja ha iniciat en el primer trimestre de l'exercici i que es confirmarà al llarg d’aquest. La filial britànica basarà el seu creixement en hipoteques, i es finançarà amb els seus propis dipòsits.

Aquests creixements de volums portaran un impuls al marge de TSB, que contribuirà positivament al compte de resultats del grup i espera arribar a un ROTE superior al 6% el 2023.

En paraules del CEO del Sabadell, "amb la millora de l'escenari macro a Espanya i al Regne Unit, tenim davant nostre una excel·lent oportunitat per aconseguir tots els nostres objectius, i comptem a més amb un element essencial: un equip motivat, amb experiència i gran nivell de compromís amb el projecte".

La divisió de Banca Corporativa mantindrà la seva estructura per unitats de client per gestionar la relació amb les grans corporacions. Les seves direccions transversals de producte especialitzat donaran servei i seran un reforç per a la banca d'empreses.

Respecte als negocis a l'exterior exTSB, l'entitat concentrarà els seus esforços en optimitzar-ne l’ús de capital.

En un escenari de projecció (2021-2023) encara afectat per l'entorn Covid, el grup preveu mantenir la taxa de morositat i la ràtio de cobertura d’aquesta en nivells similars als actuals, tot i que preveu una reducció del cost del risc cap a un nivell de 45 punts bàsics per al total del grup (55 punts bàsics exTSB). El pic de morositat es preveu l'any 2022.

Així mateix, Banc Sabadell presenta una còmoda situació de liquiditat que li permetrà afrontar la devolució del TLTRO sense necessitat d'incórrer en volums d'emissions majoristes significatius.

En concloure el pla, el ROTE de l'entitat se situarà per sobre del 6%, des de l'actual 1,25% anualitzat en el primer trimestre, i la ràtio de capital CET1 Fully Loaded es preveu mantenir-la en tot moment per sobre del 12 %.

L'entitat continuarà amb el seu esforç en la contenció i reducció de costos derivats de la transformació del model de negoci, l'automatització i simplificació de processos. Així, Banc Sabadell preveu una reducció de 100 milions en costos en concloure el pla.

Finalment, César González-Bueno ha conclòs que "aquest pla estratègic es desenvolupa en un termini relativament curt –amb prou feines dos anys i mig- i planteja uns objectius realistes basats en les fortaleses de Banc Sabadell. Amb això, assentarem les bases sostenibles i sòlides que ens permetran seguir augmentant la rendibilitat i el valor de la franquícia".