Corporatiu

Ship2B Ventures, el FEI i Banc Sabadell impulsen el fons de venture capital d’impacte per a startups més gran d’Espanya

17/03/2021
  • El fons BSocial Impact Fund, que ja disposa de 38 milions d’euros en el seu segon tancament, està promogut per Ship2B Ventures juntament amb la Unió Europea i el Fons Europeu d’Inversions, en el marc del programa d’impacte social EFSI Equity, i Banc Sabadell
  • L’objectiu de BSocial Impact Fund és invertir en startups d’impacte que puguin escalar i donar resposta a la millora de la qualitat de la vida de col·lectius vulnerables, el canvi climàtic i el fracàs escolar
  • El fons compta també amb el suport d’AXIS, Repsol Impacto Social i Fundació Anesvad, de famílies referents a l’entorn empresarial com Puig, Elias, Castelló, Knuth, Pont i Ângela Impact Economy, i emprenedors referents com a fundadors d’Holaluz, Privalia , Socialpoint, SocialCar, Trovit, Cooltra y Glovo

Ship2B Ventures, gestora de capital de risc especialitzada en la inversió d’impacte, junt a la Unió Europea i el Fons Europeu d’Inversions (FEI) en el marc del programa d’impacte social d’EFSI Equity, i Banc Sabadell llança BSocial Impact Fund, un fons d’inversió d’impacte que ja se situa per damunt dels 38 milions d’euros en el seu segon tancament i que preveu superar els 45 milions d’euros.

El nou fons, que serà el més gran a Espanya de capital de risc d’impacte per a startups, posarà el focus en startups d’impacte que donin resposta a tres grans reptes: la millora de la qualitat de vida de col·lectius vulnerables -com per exemple persones grans, amb discapacitat o amb malalties cròniques- el canvi climàtic i el fracàs escolar.

El fons també compta amb el suport d’inversors institucionals públics i privats com a EIX -filial de capital risc del Grup ICO-, Repsol Impacto Social i Fundació Anesvad, family offices referents com Puig, Esteve, Elias, Knuth, Pont i Ângela Economy i emprenedors d’èxit com els fundadors d’Holaluz, Privalia, Socialpoint, SocialCar, Trovit, Cooltra i Glovo.

Maite Fibla i Xavier Pont, cofundadors i managing partners de Ship2B Ventures, expliquem que “la bona acceptació de la tesi d’inversió del fons entre els inversors i les institucions ha fet que ja siguem a prop dels 40 milions d’euros en el nostre segon tancament i, abans de nous acords que estem gestant, preveiem el tancament final per sobre dels 45 milions. En els pròxims anys invertirem en unes 20 startups amb equips extraordinaris i propostes de valor innovadores que donen resposta als reptes plantejats a la vegada que generen rendibilitats financeres de mercat per als nostres inversors”.

Alain Godard, conseller delegat del FEI, també ha afegit:Estem orgullosos de donar suport a un dels actors d’impacte més reconeguts de l’ecosistema espanyol per consolidar-ne l’activitat d’impacte i el seu paper clau en el desenvolupament del mercat. La col·laboració del FEI des del 2016 ha estat fonamental per al desenvolupament i la consolidació de les activitats de finançament i acceleració de startups de la Fundació Ship2B” -entitat que també està cofundada per Fibla i Pont juntament amb Clara Navarro, actual CEO de la Fundació- . Godard afegeix que “els fons destinats a BSocial Impact Fund aborden tres prioritats clau per al FEI: mitigar els efectes del canvi climàtic, millorar la vida de les persones vulnerables i brindar educació de qualitat”.

El vicepresident executiu de la Comissió Europea, Valdis Dombrovskis, senyala que “gràcies al suport del Pla d’Inversions i del Fons Europeu d’Inversions, el fons d’impacte BSocial Impact Fund podrà invertir en startups d’impacte en fase inicial. El nou fons serà el fons de capital risc d’impacte per a startups més gran a Espanya i abordarà alguns dels principals desafiaments del nostre temps".

Per Raúl Rodríguez, director de BS Capital, “la inversió d’impacte es consolida com a clau per al futur. El Sabadell i la seva fundació han tingut sempre una relació molt estreta amb Ship2B, per la qual cosa, des del primer moment, poder formar part del vehicle BSocial Impact Fund i poder buscar un retorn a la societat mitjançant aquestes inversions ha fluït de forma fàcil dins l’entitat. Això ens va fer donar el pas per ser l’inversor àncora del fons i impulsar-lo de del principi”.

Inversors, emprenedors i experts referents s’uneixen a Ship2B Ventures

Ship2B Ventures neix de la mà de Maite Fibla i Xavier Pont, i compta amb un equip format per cinc professionals que provenen del món financer, de l’impacte i de la salut. La gestora tindrà com a president no executiu a Daniel Sánchez, soci general de Nauta Capital, i a més contarà amb experts de prestigi en el sector del capital risc com Lluís Seguí (Miura Private Equity), Carles Florensa (Business Angel) i Cristina Marsal (Sandman Capital), emprenedors de referència com a José Manuel Villanueva i Lucas Carné (Privalia y 011h), Carlota Pi, Oriol Vila i Ferran Nogué (Holaluz) i Iñaki Ecenarro (Trovit), Horacio Martos i Andrés Bou (Social Point), Oscar Pierre (Glovo), Mar Alarcon i Francesc Queralt (Social Car) i Timo Buetefisch (Cooltra), així com experts sectorials com Jaime del Barrio (EY y Asociación de Salud Digital), Consuelo Crespo (UNICEF España y Oxfam), Concha Oliu (BStartup) i Ainhoa ​​Grandes i Clara Navarro (Fundació Ship2B).

L’equip d’inversió de Ship2B Ventures fa més de vuit anys que inverteix en startups d’impacte social i mediambiental des de la Fundació Ship2B. Actualment, compta amb dos vehicles d’inversió, Impact Equity BF i Equity4Good, aquest últim amb la coinversió del Fons Europeu d’Inversions i Impact Equity BF. Amb aquests vehicles, que representaven un total de 4,5 milions d’euros, s’ha invertit en 23 startups d’impacte social o medi ambient i s’ha dut a terme ja el primer exit a Koiki. Formen part de la seva cartera empreses tan destacades com Qida, Psious, Admit Therapeutics o Fiction Express.