Corporatiu

Les companyies invertides per BStartup generen 1.600 llocs de feina i el 40% tenen impacte social

08/06/2022

Banc Sabadell, per mitjà de la seva unitat de negoci especialitzada en startups i scaleups, BStartup, col·labora des de la primera edició amb South Summit, la trobada global d'innovació que connecta startups, inversors i corporacions i que té lloc a Madrid des d'avui fins al 10 de juny.

En paraules de Carlos Ventura, director general de Banc Sabadell: “El nostre objectiu és ser el soci financer de referència per a startups i scaleups a Espanya, i proporcionar-los banca especialitzada i capital d'inversió”. I afegeix: “A més ens interessa el focus que a South Summit es posa enguany en la complexitat del moment actual i especialment en la necessitat i l'oportunitat al voltant de la sostenibilitat. A Banc Sabadell tenim el ferm compromís de contribuir al desenvolupament sostenible i la lluita contra el canvi climàtic. Per això acompanyem els nostres clients en la transició cap a una economia sostenible i donem suport a projectes que afavoreixin la transició ecològica”.

D’ençà de la seva creació el 2013, l'objectiu de BStartup de Banc Sabadell ha estat sempre proporcionar a startups i scaleups serveis bancaris molt especialitzats en les seves necessitats, tan diferents de l'empresa tradicional, per això avui compta amb més de 4.200 d'aquestes empreses entre els seus clients. També ofereix inversió en equity i és un dels inversors principals d'Espanya en empreses tecnològiques en etapa inicial, amb un fort potencial de creixement i models de negoci escalables i innovadors, de sectors molt diversos. Així, té en cartera actualment un total de 66 companyies. El 40% de les 78 inversions que ha dut a terme des del 2014 s'han materialitzat en empreses amb impacte social i, de fet, BStartup compta amb dues convocatòries específiques per a sectors clau en aquest sentit, la salut a través de BStartup Health, que enguany celebra la seva cinquena convocatòria, i la transició ecològica a través de BStartup Green, que va celebrar el 2021 la seva primera convocatòria.

BStartup dona suport des dels seus inicis com a Global Parnter a South Summit, que en aquesta edició compleix 10 anys. Enguany destaca la seva participació en dos panells:

Com millorar la rendibilitat i eficiència del teu E-Commerce

(X8-11.40 h)

La jornada comptarà amb un panell organitzat per BStartup de Banc Sabadell on es donaran a conèixer consells per millorar la rendibilitat i l'eficiència dels eCommerces. Per això, We are Knitters i Incapto Coffee, dos eCommerces espanyols de referència, i dos grans players com Google Customer Solutions i PayComet, la plataforma de pagaments per a negocis digitals de Banc Sabadell, compartiran les seves estratègies guanyadores i donaran pràctics consells per millorar l'eficiència dels eCommerce.

10 anys d'històries d'èxit de startups (J9-12.35 h)

Coincidint amb el 10è aniversari de South Summit, BStartup de Banc Sabadell ha volgut reunir tres startups que també es van crear fa aproximadament 10 anys i que són avui tres excel·lents exponents de les grans empreses de l'ecosistema startup espanyol. Conduït per Yolanda Pérez, directora de BStartup, Felipe Navío, cofundador i co-CEO de Job&Talent, un dels anomenats “unicorns” espanyols, Laura Urquizu, CEO i Presidenta de RedPoints, un dels principals SaaS espanyols, i Xavier Pladellorens , cofundador i CEO de Deporvillage, la plataforma d'e-commerce que va ser adquirida l'any passat en un 80% per JD Sports (cotitzada britànica), compartiran la història i les estratègies que els han portat on són.

En aquesta edició BStartup estarà acompanyat per companyies participades com algunes de les darreres incorporacions al portfoli com Amphora, Napptive, OffUgo, Trustiu, Incapto Coffee i les tres startups seleccionats a la primera convocatòria de BStartup Green: Bia Power, MOA Foodtech i Incapto Coffee.