Corporatiu

La startup hispanosuïssa de tecnologia climàtica Wegaw tanca una ronda d'1 milió d'euros amb la participació de BStartup

01/02/2022
  • La ronda suposa la segona inversió del programa BStartup Green de Banc Sabadell
  • Wegaw ha desenvolupat una tecnologia que, combinant dades de satèl·lits amb IA, prediu elements climàtics que faciliten l'augment de la producció energètica i l’optimització del preu de les energies renovables

Wegaw, la startup hispanosuïssa de tecnologia climàtica, ha recaptat 1,1 milions de dòlars (1 milió d'euros) en la seva primera ronda d'inversió. Hi participa Banc Sabadell a través del programa BStartup Green juntament amb fons internacionals com Katapult.vc, Great Stuff Ventures, Business Angels Suïssa i Seedrs. Wegaw va rebre nombroses ofertes que superaven la ronda signada finalment, però la startup va seleccionar els inversors que més s'ajustaven a les seves necessitats i potencial de creixement.

L'empresa, amb oficines a Lausana (Suïssa) i a Màlaga, ha desenvolupat una tecnologia que processa dades per satèl·lit amb intel·ligència artificial per al monitoratge i la predicció de producció d'energia de fonts renovables. A través d'informació de set satèl·lits combinant tecnologia SAR i òptica, monitoren amb machine learning variables mediambientals per predir la producció elèctrica.

Aquesta informació, imprescindible per a les empreses d'energies renovables. permet un augment de fins a un 10% en la producció i una optimització del preu comercial del MWh de fins al 5%.

D’ençà que la companyia es va fundar el 2016, Wegaw ajuda empreses i governs d’arreu del món a comprendre millor les futures oportunitats de producció d’energia renovable, per millorar l’estabilitat del mercat energètic i reduir la dependència dels combustibles fòssils. Així opera a cinc països, i compta amb nombrosos clients entre empreses energètiques, centrals elèctriques, organismes governamentals i agències nacionals interessades a reduir les emissions de CO2, per ajudar els esforços internacionals per assolir l'estat Net Zero.

En paraules de Ion Padilla, fundador i CEO de Wegaw: “La nostra visió és permetre una transició d'energia completament neta, ja que brindem una comprensió clara de la producció d'energia renovable futura des de l'espai. Estem especialment orgullosos d'haver atret una llista tan increïble d'inversors internacionals en tecnologia climàtica que donen suport a les nostres ambicions i estan encantats de col·laborar activament amb empreses d'energia amb visió de futur a tot el món”.

Wegaw és una de les tres startups triades per BStartup per a la primera edició de BStartup Green, programa destinat a invertir en startups que facilitin la transició ecològica des de la digitalització, la ciència i la tecnologia. En aquesta primera convocatòria s’hi van presentar 136 candidatures.