Web i tecnologia Nil Salomó i Pau Vaquero, fundadors de Proppos

BStartup de Banc Sabadell i Wayra inverteixen en Proppos, la startup que accelera el pagament en restauració amb intel·ligència artificial

13/11/2020
  • La startup catalana, que ha tancat una ronda de 750.000 euros, està especialitzada en el reconeixement de menjar mitjançant intel·ligència artificial, i la seva solució Proppos Fastpay ajuda a evitar cues en restaurants self-service i superfícies similars, sobretot en hores punta
  • Proppos dirigirà la recaptació a la consolidació de la seva solució tecnològica com a líder a Europa i al seu desenvolupament amb altres líders del sector del comerç i la distribució

Proppos, startup catalana especialitzada en reconeixement de menjar mitjançant intel·ligència artificial, ha tancat una ronda de 750.000 euros liderada per BStartup de Banc Sabadell en la qual ha participat també Wayra Espanya, el hub d'innovació de Telefónica.

El model de negoci de Proppos persegueix l'objectiu de millorar el rendiment dels restaurants gràcies a l'ús del big data per agilitzar cues, especialment en hores punta, millorant l'experiència de compra i la productivitat. Proppos Fastpay, la primera solució de la startup, ja ha estat implementada mitjançant proves pilot en locals líders del sector food service, com cafeteries o restaurants de menjar ràpid.

Proppos opera a través de punts de venda intel·ligent que reconeixen el producte i el preu, i cobren de manera completament automàtica sense necessitat de llegir codis de barres. La solució ha demostrat ser deu vegades més ràpida que el procés tradicional de pagament que hi ha en aquest tipus de serveis.

Amb aquesta inversió, Banc Sabadell i Wayra aposten per potenciar el desenvolupament d'un projecte empresarial centrat en aportar solucions d'alt valor afegit al sector de producció i distribució d'aliments, equips i serveis. La ronda, en què també han participat agents públics com Neotec, de CDTI, i Startup Capital, d'ACCIÓ, té com a objectiu impulsar el desenvolupament d'aquesta tecnologia amb altres líders en el sector de food service per tal de consolidar aquesta solució com líder a Europa pel que fa a solucions de self-checkout mitjançant intel·ligència artificial.

"El nostre objectiu és posicionar Proppos a nivell europeu com a líder en el reconeixement de menjar mitjançant intel·ligència artificial, aportant solucions d'alt valor afegit al sector del food service", afirma Nil Salomó, CEO i cofundador de Proppos. "Amb aquesta ampliació de capital pretenem consolidar-nos a nivell nacional i donar els primers passos a nivell internacional".

Jose Manuel Carol, director operatiu de BStartup Banc Sabadell, valora d'aquesta manera l'operació: "La restauració avança cap a la digitalització amb l'ús de tecnologies que permeten d’optimitzar processos, millorar la presa de decisions i, sobretot, millorar l'experiència de compra del client, i en aquest sentit creiem que la solució de Proppos aporta valor diferencial al sector".

"Des de Wayra continuem ferms en el nostre compromís de donar suport més que mai a l'ecosistema emprenedor, invertint en projectes brillants com Proppos que, amb la seva tecnologia, impulsen la transició cap a la restauració digitalitzada", explica Marta Antúnez, directora de Wayra Barcelona.