Corporatiu Equip Improfit

BStartup de Banc Sabadell inverteix en la startup de fitness Improfit

21/02/2023
  • La companyia aixeca una ronda de 565.000 euros liderada per Sabadell BStartup, 4Founders Capital, i Ocean.
  • Improfit destinarà aquesta inversió en el desenvolupament de producte i en l'entrenament d'algoritmes.
  • L'empresa utilitza algoritmes, basats en la visió artificial, que analitzen el cos humà a través del reconeixement de moviments específics.

Banc Sabadell, a través de Sabadell BStartup, ha participat en una ronda de 565.000 euros a Improfit, plataforma que proporciona eines interactives dirigides a la rehabilitació i l'entrenament per millorar la qualitat de vida de les persones. L'operació també ha estat liderada per 4Founders Capital i Ocean.

Improfit va ser fundada el 2020 per Andreu Casadellà. L'emprenedor, apassionat de l'esport i la tecnologia, va vendre la seva antiga empresa de telemetria a Mèxic i va decidir tornar a emprendre en un nou projecte.

El seu producte B2B2C s'enfoca en la indústria fitness

Improfit destinarà aquesta inversió a reforçar l'equip de desenvolupament de la plataforma de computer vision i l'entrenament dels algoritmes.

En paraules d'Andreu Casadellà, "digitalitzem els moviments de l'esquelet humà gràcies a la visió per computació i la intel·ligència artificial; gamifiquem i activem comunitats per fer exercici".

Intel·ligència artificial per ajudar a la rehabilitació

L' empresa utilitza algorismes, basats en la visió artificial, que analitzen el cos humà a través del reconeixement de moviments específics. La tecnologia de la companyia és accessible a través de la creació d' aplicacions específiques dins del món de la rehabilitació i el fitness.

El moviment de l'usuari es replica a través de criteris anatòmics i la implementació de models d'intel·ligència artificial.  L' algoritme és capaç de detectar punts en les articulacions clau del cos que després són usats per avaluar un moviment concret.