Corporatiu

Banc Sabadell tanca un acord amb PwC per a acompanyar a les empreses en la gestió dels Fons Europeus Next Generation EU

19/07/2021

Banc Sabadell ha tancat un acord estratègic amb l'Oficina de Fons Europeus de PwC per a oferir als seus clients la possibilitat d'accedir a un equip de més de 100 consultors especialitzats per a acompanyar a les empreses en tot el procés de plantejament de projectes i sol·licitud dels Fons Europeus Next Generation EU.

"Volem que els nostres clients afrontin aquest repte amb les majors garanties d'èxit, i estem treballant en diferents iniciatives informatives des de fa molts mesos. Aquest acord per a la materialització de les sol·licituds amb PwC garanteix la culminació del procés amb la màxima qualitat i expertise", assegura Albert Figueras, subdirector general de Banc Sabadell.

Per a dur a terme aquest servei de tramitació, Banc Sabadell, a través d'algorismes de machine learning, identificarà quines ajudes públiques d'entre totes les tipologies (Next Generation EU i la resta d'ajudes europees, nacionals i autonòmiques) són les més adequades per a cada client sobre la base de les seves necessitats i característiques. D'aquesta manera, s'informarà de manera personalitzada a cada empresa a través del seu gestor. Aquest servei d'identificació d'ajudes serà gratuït per als seus clients i estarà també disponible en la banca digital de Banc Sabadell.

"Des de PwC centrarem els nostres esforços a ajudar als clients de Banc Sabadell en el disseny les estratègies per a accedir als fons, en la identificació de projectes susceptibles de rebre finançament o subvencions, en l'elaboració i adaptació de projectes als requeriments i condicions de la UE, i en la preparació i presentació de documentació, la gestió dels temes legals, reguladors o fiscals relacionats amb els fons, entre altres qüestions", explica Salvador Nacenta, soci del Sector Financer de PwC.

"Banc Sabadell, a més, oferirà un ampli ventall de solucions de finançament, adaptades a la necessitat de cada client, per a acompanyar-li en el seu projecte d'inversió avançant o complementant aquest finançament ", afegeix Figueras.

Més sobre Banc Sabadell i els Fons Next Generation

Banc Sabadell va ser el primer banc espanyol a posar a la disposició de les empreses un site específic amb informació puntual sobre el tema, al qual es va sumar un cicle de webinars sobre els Fons Europeus en els quals s'aclareixen els dubtes de les empreses i se'ls ajuda a estar preparades per a aprofitar l'oportunitat. A més, l'entitat ha participat en més de 40 taules rodones i webinars a les quals ha estat convidat per altres organitzacions per a compartir la seva expertise. En aquesta línia, 3.500 gestors comercials del Banc especialitzats en empreses han rebut la formació necessària i estan ja informant els seus clients.