Corporatiu

Banc Sabadell celebra 10 anys de BStartup, el seu servei especialitzat en acompanyar a les startups i al ecosistema emprenedor espanyol

07/06/2023

. Aquest servei, pioner en prestar servei especialitzat a startups i scale ups suma avui 4.500 clients i ha invertit en 85 startups.

· Actualment, l'ecosistema emprenedor espanyol és el quart de tot Europa

Fa 10 anys que Banc Sabadell va crear BStartup, el servei bancari, pioner al nostre país, especialitzat a prestar servei a startups i “scale ups”. A més de dissenyar una sèrie de productes i serveis específics per a aquest tipus de clients, BStartup va posar en marxa també, des del primer dia, una xarxa específica d'oficines designades per atendre aquest tipus d’empreses, amb professionals formats per prestar-los servei, així com un circuit de riscos també específic, i preparat per avaluar-les atenent-ne les característiques. Avui, Banc Sabadell ja compta amb 4.500 startups entre els seus clients.

Alhora, l'entitat va començar a invertir també en aquelles startups en “fase llavor” que considerava que podien tenir un major potencial de creixement. En aquests moments, BStartup s'ha convertit també en un dels principals inversors del nostre país en aquest tipus d'empreses, amb inversions realitzades a 85 startups.

Durant aquesta dècada, l'ecosistema emprenedor espanyol ha crescut també de manera exponencial. Espanya és, avui dia, el quart país europeu per nombre de startups, superat únicament pel Regne Unit, França i Alemanya. Així, el 2022 a Espanya hi havia un total de 12.041 startups (un 8% més que el 2021), que donaven feina a prop de 160.000 persones (+14%) i estaven valorades en un total de 93.000 M$, segons dades de l'informe South Summit-PWC.

El compromís de Banc Sabadell amb South Summit

Una mostra més del compromís de Banc Sabadell amb aquest ecosistema serà la seva presència, un any més, a South Summit 2023, esdeveniment que recolza des de la seva primera edició i que aquest any se celebrarà del 7 al 9 de juny sota el lema “Today 2030”.

Per a Yolanda Pérez, Directora de BStartup: “Coincidint amb el nostre 10è aniversari venim a South Summit a sumar en el desenvolupament del seu tema central, “Today 2030” que aborda com volem que impactin la innovació i les startups al planeta: el nostre vehicle de BStartup10 segueix l'estratègia de sostenibilitat de Banc Sabadell i el 38% de les nostres participades actualment són empreses d'impacte social. Portem el cas d'èxit de la nostra primera inversió, Worldcoo, i 9 participades més, sobretot de salut i sostenibilitat ambiental. A la nostra activitat bancària diària veiem igualment una creixent activitat en aquest sentit, reflex també de la maduresa assolida per l'ecosistema innovador espanyol en els darrers 10 anys.”

Coincidint amb el 10è aniversari de BStartup es faran també al congrés dos panells dedicats a analitzar l'evolució d'aquest sector econòmic, així com la trajectòria i l'evolució d'aquesta línia de negoci.

• Dimecres 7, a les 16.15 h a l'Arena Stage, amb el títol de Startup Acquires Startup s'abordarà la recent adquisició de Word, una startup de referència mundial en consum que s'uneix amb una startup pionera en impacte. Oscar Pierre, CEO de Glovo i Sergi Figueres, CEO de Worldcoo parlaran sobre els avantatges d'una operació de M&A entre startups conduïts per Yolanda Pérez, Directora de BStartup a Banc Sabadell.
  • El mateix dimecres a les 11.55 h es tractarà la captació i retenció de talent a les startups. Sota el títol “Striking Gold: Talent in startups” Nacho Travesí, de Cobee, Leticia Gonzálvez de Sesame HR i Beatriz Oficialdegui de Destinia, tres scale ups espanyoles compartiran la seva visió sobre el talent tecnològic a Espanya amb Ángel Buigues, BStartup Advisor i moderador del panell.

A més, com en totes les edicions anteriors, al recinte de La Nave es podrà escoltar els casos de 8 startups de recent incorporació al portfoli de BStartup: Moa Foodtech, Time is Brain, Sycai Medical, Improfit, Saigu Cosmetics, Kimera, Napptive i Amphora.

Sabadell Compromís Sostenible

Els objectius d’inversió de BStartup formen part de Sabadell Compromís Sostenible, l’actual Pla Estratègic de Banc Sabadell, faciliten oportunitats d’inversió ESG (Environmental, Social and Governance) i promouen, entre altres accions, programes verticals d’emprenedoria orientats al desenvolupament social i la transició sostenible.

Aquest marc d’actuació de Banc Sabadell integra en la seva estratègia la visió a futur dels compromisos ambientals, socials i de governança (ESG), alinea els seus objectius de negoci amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i estableix palanques d’acció amb actuacions de transformació i impuls. Per això, involucra tots els òrgans de l'entitat i continua avançant en 4 eixos estratègics com són avançar com a entitat sostenible, acompanyar els clients durant la seva transició, oferir oportunitats d'inversió ESG i treballar per a una societat sostenible i cohesionada.