Corporatiu

Banc Sabadell celebra el desè aniversari de BStartup amb més de 1.000 milions d'euros de finançament i 4.500 clients

23/02/2023

BStartup de Banc Sabadell concedeix més de 1.000 milions d'euros de finançament a startups des del llançament, del qual aquest any es compliran 10 anys. El servei bancari especialitzat per a startups i scaleups pioner de la banca espanyola, amb equips exclusius per a aquestes empreses, amb finançament i amb productes i serveis especialitzats, compta avui amb més de 4.500 startups entre els clients. La seva aproximació 360º a les seves necessitats financeres també ha fet que Banc Sabadell es converteixi en un dels principals inversors a Espanya en startups en fase seed: BStartup ha invertit en 85 startups.

Carlos Ventura, director General i director de Banca Empreses i Xarxa de Banc Sabadell, fa balanç d'aquests 10 anys: “El 2013 vam veure que algunes de les joves empreses tecnològiques que despuntaven estaven destinades a ser les grans empreses del demà, i malgrat tenir models de finançament i de desenvolupament molt diferents de les empreses tradicionals, per la nostra alta especialització en empreses podíem ser el primer banc al nostre país a acompanyar-les. BStartup s'ha consolidat any rere any, estem orgullosos del paper que ha jugat durant uns anys d'enorme transformació de l'economia espanyola, i seguirem recolzant aquestes empreses en el desenvolupament”.

Una mostra més del compromís de Banc Sabadell amb l'ecosistema emprenedor es tradueix en la presència per novè any consecutiu de BStartup com a principal sponsor de 4YFN, l'esdeveniment que funciona com a plataforma per connectar startups, inversors i corporacions organitzat pel MWC Barcelona. 4YFN se celebra a Barcelona del 27 de febrer al 2 de març i Banc Sabadell és present amb els seus equips de finançament i inversió en startups, innovació i tecnologia.

Pots veure repàs d'aquests 10 anys en xifres en aquest vídeo.

Més sobre BStartup a 4YFN

En aquesta edició de 4YFN, BStartup presenta al seu estand les 15 prometedores startups en etapa llavor més recents del seu portfoli d'inversió: dilluns exposarà 5 startups de l'àmbit de la sostenibilitat i l'impacte social, dimarts 5 startups d'innovació en salut i biotecnologia, i dimecres i dijous, noves inversions digitals de diversos sectors.

A més, Banc Sabadell ofereix una programació pròpia al seu estand amb 14 continguts de petit format on donarà protagonisme a hubs de diferents territoris i associacions sectorials d'àmbits com la salut digital o el legaltech.

I dins dels continguts oficials del congrés destaquen 3 panells organitzats per l'entitat: dilluns a les 11.00h es parlarà de la salut financera de les startups amb representants d'Abacum, Housfy i The Startup CFO; dimarts a les 12:15h es discutirà sobre el nou paradigma de creixement per a les scaleups amb els CEO d'Exoticca, Trendier i Qida i dimecres a les 10:45h es veuran grans exemples de la metodologia “product led growth” (creixement liderat per el producte) amb els CEO de Wallapop, Kapita, We are knitters i Factorial.