Web i tecnologia Els representants de les organitzacions que promouen el LegalTech Hub

Banc Sabadell participa en el llançament del primer LegalTech Hub global d’Europa

17/02/2020

LegalTech Hub s'ha constituït avui com la primera agrupació global d'empreses i institucions del sector LegalTech d'Europa en un acte celebrat a la seu de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona. La iniciativa uneix a diferents operadors relacionats amb el sector legal, amb l'objectiu de fomentar i donar visibilitat a la transformació digital en l'àmbit jurídic a nivell global. Banc Sabadell col·labora en aquest hub al costat d'institucions com PIMEC, universitats com Universitat de Barcelona, despatxos d'advocats com Cuatrecasas, Roca Junyent, Deloitte Legal, Across Legal, ETL, Jané Advocats i Cirial 180, empreses com VLex Networks i Alterwork, i startups com Xarxa Points, Bigle Legal, Validat ID, Signaturit i Pridatect. A més, han assistit a l'acte institucions com la Universitat Pompeu Fabra i Universitat Autònoma de Barcelona.

Jose Carol, director operatiu de BStartup de Banc Sabadell, ha explicat que la voluntat de l'entitat "és intentar aportar valor i innovació per a l'ecosistema legaltech” i ha afegit que “la constitució d'aquesta associació és el principi del compromís que vam adquirir els membres fundadors de contribuir a la transformació digital de el sector”.

Laura Urquizu, CEO de Red Points, la primera plataforma de Brand Intelligence del món i líder global en detecció i eliminació d'infraccions de propietat intel·lectual línia, ha estat elegida com la primera presidenta del hub. "Actualment, la tecnologia impacta tots els aspectes de la nostra societat i la transformació digital abasta tots els àmbits i un d'ells és tot el sector legal. Creiem que és fonamental agrupar a tots els stakeholders del sector per trobar sinergies de creixement i transformació digital. Per això volem causar impacte en l'ecosistema de LegalTech des de Barcelona a tot el món", ha comentat Urquizu.

En relació a la missió de LegalTech Hub, Urquizu ha afegit: "Vam crear una associació que representa transversalment el sector legal i a la indústria que li proveeix de tecnologia i serveis. Tenim una visió clara de com afecta la transformació digital a aquest sector i a aquesta indústria i per això volem liderar-la i ajudar en la transició al nou model. La nostra visió i compromís es basa en que els nostres associats són els principals actors de la indústria i de el sector i, per tant, vam parlar amb el coneixement de qui està en el dia a dia i veu el procés de canvi que s'ha iniciat ".

LegalTech Hub neix de la necessitat real d'unir la tecnologia amb l'àmbit jurídic. El negoci tradicional de prestació de serveis legals està en procés de transformació per l'arribada de nous actors que ofereixen noves i innovadores maneres d'accedir a l'assistència i a el coneixement legal. Aquest hub pretén ser una organització inclusiva, transversal i global, que compta amb la col·laboració de les principals institucions, despatxos d'advocats, empreses, així com universitats d'Espanya.

Albert Ferré, president de PIMEC Joves Barcelona, ​​ha destacat el "caràcter obert, transversal, inclusiu i coopetitivo del hub, en el qual han de pivotar des de les startups fins a les universitats". En aquest sentit, ha afegit que es tracta d'"un projecte pioner al món que ja neix amb el suport de bona part del legaltech del nostre país".

Per Francesc Muñoz, Chief Information Officer (CIO) del despatx d'advocats Cuatrecasas, "el LegalTech Hub serà un punt de trobada ineludible entre empreses, despatxos d'advocats i startups per innovar en l'agilització dels seus processos legals". "El treball comença ara. Som davant d'un llenç en blanc que cal començar a pintar. Avui comencem a activar les línies de treball, entre les quals hi ha, sens dubte, la de buscar un espai físic comú, fet que ens permetrà de generar moltes sinergies entre tots ", ha afirmat Muñoz.