Fundació ,

El Dr. Arkaitz Carracedo Pérez rep el XIV Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Biomèdica i el Prof. David Pérez rep el III Premi a les Ciències i l'Enginyeria

03/07/2019

El president de Banc Sabadell, Sr. Josep Oliu, ha lliurat el XIV Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Biomèdica i el III Premi Fundació Banc Sabadell a les Ciències i l'Enginyeria al Dr. Arkaitz Carracedo Pérez i al Prof. David Pérez García. L'acte de lliurament, que ha tingut lloc en el centre corporatiu de Banc Sabadell a Sant Cugat del Vallès, ha reunit premiats d'edicions anteriors, membres dels dos jurats, representants institucionals, personalitats destacades de la comunitat mèdica, científica i d'investigació, així com a les universitats de tot Espanya i inversors interessats en els projectes d'investigació.

Pel que fa a la catorzena edició del Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Biomèdica, el jurat del premi, presidit pel Dr. Oscar Marín, ha escollit el Dr. Arkaitz Carracedo Pérez per la seva innovadora contribució en el camp de l'oncologia. En particular, ha realitzat aportacions pioneres per entendre la progressió del càncer de pròstata i ha descobert processos moleculars que obren la porta a noves estratègies terapèutiques basades en la inhibició del metabolisme de les cèl·lules tumorals. La seva investigació ha aconseguit dilucidar els mecanismes d'acció associats a la resposta a tractaments antitumorals, així com les bases moleculars de progressió tumoral. L'activitat del Dr. Carracedo Pérez va més enllà de la investigació amb una estratègica dedicació a la difusió del coneixement, ja sigui en la seva funció de professor de la universitat o en activitats socioeducatives de caràcter divulgatiu. El Dr. Arkaitz Carracedo Pérez és doctor en Bioquímica i Biologia Molecular per la Universitat Complutense de Madrid. Després d'una primera etapa postdoctoral al laboratori de Nova York i Boston del Professor Pier Paolo Pandolfi, va tornar a Espanya el 2010 per començar la seva línia d'investigació independent en el CIC bioGUNE, amb el suport inicial del programa Ramón y Cajal i, des del 2011, com a professor d'Investigació Ikerbasque.

El Premi Fundació Banc Sabadell a les Ciències i l'Enginyeria compta amb la col·laboració del BIST (Barcelona Institute of Science and Technology), que presideix el Prof. Andreu Mas-Colell, referent en l'àmbit científic a nivell internacional i també president del jurat del premi. El Prof. David Pérez García ha estat premiat per les seves contribucions en el camp de les Matemàtiques i la Informació Quàntica. És una figura central en la física-matemàtica, i és reconegut per les seves aportacions que connecten la Informació Quàntica, els espais de Banach i la Teoria d'Operadors. Entre les seves aportacions cal destacar el desenvolupament matemàtic de la teoria de tensors aplicada a la matèria condensada i els seus avenços profunds utilitzant la teoria d'operadors per estudiar les desigualtats de Bell. Finalment, basant-se en les idees de Gödel i Turing en els anys 30, ha aconseguit demostrar la indecidibilitat en Física Quàntica. El Prof. David Pérez García és doctor en Matemàtiques per la Universitat Complutense de Madrid i membre de l'Institut de Ciències Matemàtiques (ICMAT). Després d'una primera etapa postdoctoral a l'Institut Max Planck d'Òptica Quàntica, on va començar a treballar en teories de la informació quàntica, el 2006 va tornar a la Universitat Complutense, on va crear el grup de recerca 'Matemàtiques i Informació Quàntica', que actualment compta amb 14 investigadors. En 2018 va ser nomenat Acadèmic Corresponent de la Reial Acadèmia de Ciències.

Sobre la Fundación Banco Sabadell

La Fundació Banc Sabadell es va constituir com a fundació privada el 1994 amb la missió d'estimular l'excel·lència i promoure el coneixement de la cultura. El seu objectiu és promoure activitats de divulgació, formació i investigació en els àmbits educatiu, científic i cultural, així com fomentar el talent jove i donar-li suport.