Corporatiu

Banc Sabadell llança la VII edició de BStartup Health elevant fins a 200.000 euros la inversió a cada empresa emergent de salut

09/09/2024

BStartup, el servei financer de Banc Sabadell especialitzat en startups i scale ups, ha llançat la VII edició de BStartup Health i ha anunciat l'augment de la inversió fins a un màxim de 200.000 euros a cada projecte de salut seleccionat. Es manté l'objectiu de continuar donant suport a projectes de salut en fases pre-seed i seed, amb inversió dirigida fonamentalment a validar la tecnologia/investigació i el negoci.

La convocatòria va adreçada a companyies espanyoles amb visió internacional i de creixement, amb una proposta de valor diferencial i innovadora, liderada per emprenedors i que desenvolupin la seva activitat dins dels camps de dispositius mèdics, diagnòstic, farma o e-Health. Així mateix, el projecte s'ha de trobar en fase pre-seed, seed o early-stage i tenir l'objectiu d'arribar a un estat de maduresa i garanties òptim-desitjable per a rondes d'inversió posteriors amb capital risc sectorial.

Yolanda Pérez, directora de BStartup, valora així la nova convocatòria: “El nivell científic i tècnic dels projectes del sector salut que s'estan generant a Espanya és altíssim i estem molt satisfets de poder seguir apostant per ells i augmentar l'import d'inversió fins a 200.000 euros amb l'objectiu de donar suport a la transferència de la investigació d'universitats i de centres de recerca al mercat i la societat”.

El termini dinscripció romandrà obert durant tot aquest mes de setembre, i seguint lestructura de les edicions anteriors seran seleccionats uns tres projectes. A més a més del capital, les startups seleccionades obtindran un pla d'acompanyament a través del qual rebran mentorització per part d'un dels integrants del comitè cientificotècnic de BStartup Health. Aquest comitè està format per quatre reconeguts inversors en salut amb un ampli bagatge emprenedor i/o científic: la Dra. Clara Campàs, cofundadora d'Asabys Partners; Carlos Gallardo, president del consell d'administració d'Almirall i fundador de CG Health Ventures; el Dr. Damià Tormo, fundador i general partner de Columbus Venture Partners i la Dra. Montserrat Vendrell, partner a Alta Life Sciences. Bona part d'aquest procés se centrarà en l'assessorament especialitzat en negoci a nivell estratègic, la definició del full de ruta o l'assessorament de l'estratègia de fundraising, entre d'altres. A més, les empreses seleccionades tindran accés a alguns dels inversors més rellevants d'Espanya i rebran suport de l'equip de BStartup en processos com ara la preparació d'una ronda d'inversió.

El termini d'inscripció per a la VII edició de BStartup Health romandrà obert fins al 30 de setembre a través del web de BStartup.

Sobre Bstartup Health

El programa BStartup Health va néixer l'any 2018 i s'adreça a projectes de salut en fases molt inicials, on la inversió es destina fonamentalment a validar la tecnologia i el mercat, i on precisament hi ha menys finançament disponible.

En les sis anteriors edicions es van presentar 747 projectes i es va invertir en les companyies Time is Brain, Thytech, Sycai Medical, Inbrain Neuroelectronics, Gate2Brain, Dive Medical, Admit Therapeutics, Able Human Motion, Renalyse, Oxolife, Doppli, MiWEndo Therapeutics, Emily.ai que operen en àmbits tan diversos com l'alzheimer, el tractament de l'ictus, la mobilitat per a persones amb discapacitat, el diagnòstic renal, el tractament i la detecció precoç del càncer, la respiració assistida o la reproducció humana. , spin-off d'institut de recerca d'hospitals i universitats espanyoles.

Sabadell Compromiso Sostenible

El Grup Banc Sabadell continua reforçant la seva posició com a agent destacat al sector de la salut cobrint les diferents etapes d'inversió com a principal inversor de Sabadell Asabys Health Innovation Investments II, (que realitza inversions en primeres etapes a les àrees Biotech, Medtech, Digital Health i Serveis Innovadors), així com inversor de referència a Ysios Biofund III.

Així mateix, la Fundació Banc Sabadell atorga des de l'any 2006 el premi a la Investigació Biomèdica, amb l'objectiu de reconèixer l'excel·lència de persones joves amb una important trajectòria en el camp de la investigació biomèdica i de les ciències de la salut, que destaquen a especialitat per la capacitat d'innovació.