Corporatiu

Banc Sabadell anuncia que MOA Foodtech serà la primera startup a rebre inversió del programa BStartup Green

19/10/2021
  • La companyia d'origen navarrès produeix proteïnes sostenibles d'alt valor nutricional aprofitant els residus i subproductes de la indústria agroalimentària.
  • Ja ha aixecat 1,5 milions des de la seva creació fa menys d'un any

BStartup, el servei financer per startups i scaleups de Banc Sabadell, realitzarà la primera inversió del seu programa BStartup Green a MOA FoodTech. S'unirà així a Viscofan i Clau Capital, que lideren la ronda, i a Eatable Adventures, Sodena i Big Idea Ventures. MOA FoodTech ja ha aconseguit 1,5 milions d'euros en menys d'un any com a ronda llavor, per escalar la seva producció de proteïnes sostenibles per a alimentació i guanyar presència a Àsia i Amèrica.

L'empresa va ser fundada per Susana Sánchez, la seva actual directora científica, PhD en microbiologia i abans directora d'innovació d'una empresa biofarmacèutica, José María Elorza, director financer, provinent del sector bancari/M&A i Bosco Emparanza, CEO.

''La nostra forma actual de produir aliments és insostenible. Causa el 24% dels gasos d'efecte hivernacle i el 80% de la desforestació, on el 77% de la superfície es destina a alimentació animal. Per aquesta mateixa raó la indústria i la societat necessiten solucions sostenibles i globals'' assegura Bosco Emparanza, i afegeix: "La nostra missió és produir aliments sostenibles i nutritius. Ara mateix estem treballant en desenvolupar aliments emprant el nostre ingredient en el sector làctic, càrnic o dels snacks, entre d'altres".

MOA FoodTech és una de les tres startups triades per BStartup per a la primera edició de BStartup Green, d’entre 136 candidatures. Cadascuna d'elles rebrà 100.000 euros d'inversió. En aquest sentit, Yolanda Pérez, directora de BStartup, destaca "l'alt nivell de les empreses que s'han presentat a aquesta primera convocatòria, cosa que reflecteix que les solucions que facilitin la transició ecològica des de la digitalització o la ciència i la tecnologia seran sens dubte un dels sectors en auge per a les startups".

Recentment, MOA FoodTech ha rebut el premi a l'empresa més innovadora per part d’Orizont, un programa que va rebre més de 300 candidatures. A més, gràcies a la seva aposta per l'R+D, la companyia ha aconseguit enguany prop de 400.000 euros d'ajudes per al desenvolupament de noves tecnologies i aplicacions.