Corporatiu

La edTech GoKoan tanca una ronda de 1,2 milions d'euros liderada per Sabadell Venture Capital

06/09/2021

La edtech espanyola GoKoan, creadora d'una innovadora metodologia d'aprenentatge intel·ligent i referent en el segment de la preparació en línia d'oposicions, ha tancat una ronda d'inversió de capital llavor per valor de 1,2 milions d'euros liderada per Sabadell Venture Capital, en la qual han participat també inversors com Athos Capital, Draper B1 i l'Institut Valencià de Finances (IFV). La companyia utilitzarà aquesta entrada de capital per a reforçar la seva estratègia d'expansió, tant a nivell nacional com autonòmic, i per a continuar desenvolupant la seva tecnologia, adaptant-la a noves verticals del sector educatiu.

El mètode disruptiu d'aquesta startup, fundada a València en 2017 per Clara Torrijos, Elena Cebadera i Miguel Ángel Ballesteros, es basa en la combinació de tecnologies d'intel·ligència artificial amb la psicologia de la memòria i l'aprenentatge. El resultat és un estudi molt més eficient per a l'alumne, que aconsegueix aprendre més en menys temps.

Per a Raúl Rodríguez, director de Sabadell Venture Capital, “GoKoan és la unió entre ciència i tecnologia, on s'incorpora la psicopedagogia per a millorar les metodologies d'estudi i aprenentatge, ajudant així als estudiants en qualsevol matèria, a millorar el seu rendiment. Accelerar la capacitació de les persones és un pas fonamental per al desenvolupament de l'economia”.

“En DraperB1 sempre estem interessats en el sector Edtech. Amb GoKoan hem vist una companyia amb una tracció en els últims mesos molt interessant. I tenim clar que ha estat fruit d'una execució impecable per part de Clara i el seu equip”. Raquel Bernal, managing director de Draper B1 comenta que “començar a traccionar en el nínxol de les oposicions però desenvolupant una tecnologia disruptiva com la que tenen, fàcilment adaptable a altres verticals, és una visió a futur que encaixa perfectament amb la nostra visió”.

Per part seva, Fernando Castiñeiras, managing partner de Athos Capital sosté que “el edTech és un sector que sempre ens ha apassionat, i veiem que el segment de la preparació d'oposicions ha estat descurat fins ara en termes d'innovació, a pesar que l'ocupació pública representa un 15-18% de la força laboral als països industrialitzats de l'OCDE. Creiem que existeix una oportunitat important de digitalitzar aquest segment, i creiem que l'equip de GoKoan compti amb la visió i el know-how necessaris per a abastar aquest repte”.

Oposicions: un sector per digitalitzar

Efectivament, el segment de les oposicions s'ha vingut gestionant de forma molt tradicional i sense tot just digitalització. La proposta de GoKoan representa una renovació integral. La companyia ha creat itineraris totalment personalitzats, capaços de seleccionar de manera automàtica, mitjançant algorismes, els millors recursos d'aprenentatge en funció de la fase en la qual es trobi l'estudiant.

Els itineraris són tots diferents entre si: cada alumne compta amb una planificació dinàmica personalitzada, que evoluciona segons el seu estudi i els seus resultats, mostrant-li diferents recursos a mesura que avança. A més, l'usuari accedeix a una comunitat col·laborativa en la qual els mateixos opositors creen i responen dubtes, i té també a la seva disposició resums i claus mnemotècniques.

En els seus cinc anys de vida, la plataforma de GoKoan ha ajudat a preparar les seves oposicions a més de 40.000 usuaris. Actualment ofereix 10 oposicions estatals i més de 40 autonòmiques, centrant la seva presència a la Comunitat Valenciana, Madrid, Andalusia i Galícia.