Corporatiu

Banc Sabadell llança la quarta edició de BStartup Health per seguir impulsant les empreses emergents del sector salut

17/09/2021

BStartup, el servei de Banc Sabadell per a startups i scale ups, ha llançat la IV edició de BStartup Health amb l'objectiu de seguir impulsant i garantint la viabilitat futura de les joves empreses innovadores que desenvolupen la seva activitat en el camp de la salut.

Aquesta nova edició ha obert ja el seu termini d'inscripció durant tot aquest mes de setembre a tot Espanya, després del qual, i seguint l'estructura de les edicions anteriors, seran seleccionats un total de tres projectes. Cadascun d'aquests projectes rebrà llavors una inversió de 100.000 euros, vinculada a uns criteris concrets: ha de tractar-se d'una companyia espanyola amb visió internacional i de creixement, amb una proposta de valor diferencial i innovadora, liderada per emprenedors i que desenvolupi la seva activitat dins dels camps dels dispositius mèdics, diagnòstic, Therapeutics & Drugs o e-Health. Així mateix, el projecte ha de trobar-se en fase pre-seed, seed o early-stage i tenir l'objectiu d'arribar a un estat de maduresa i garanties òptim-desitjable per a posteriors rondes d'inversió amb capital risc sectorial.

Així mateix, el programa proveirà també a les empreses seleccionades d'un pla d'acompanyament a través del qual rebran mentorització per part d'un dels quatre integrants del comitè cientificotècnic de BStartup Health, format per inversors experts en salut amb un ampli bagatge emprenedor i/o científic. Aquest comitè està conformat per la Dra. Clara Campàs, cofundadora d'Asabys Partners; Carlos Gallardo, fundador de CG Health Partners i vicepresident del consell d'administració d'Almirall; el doctor Damià Tormo, fundador i general partner de Columbus Venture Partners; i la doctora Montserrat Vendrell, partner a Alta Life Sciences. Bona part d'aquest procés se centrarà en l'assessorament especialitzat en negoci a nivell estratègic, definició del full de ruta o assessorament de l'estratègia de fundraising, entre d'altres. A més, les empreses seleccionades tindran accés a alguns dels inversors més rellevants i rebran suport de l'equip de BStartup en processos com la preparació d'una ronda d'inversió.

Per Yolanda Pérez, directora de BStartup, "la inversió en aquesta fase és clau perquè es pugui dur a terme la transferència recerca-empresa i que aquests projectes facin les validacions necessàries per sortir al mercat i estar preparats per a rondes d'inversió posteriors. En aquest sentit, exemples com Inbrain, Oxolife o Admit Therapeutics, que han aconseguit importants fites i rondes d'inversió posteriors, consoliden el programa BStartup Health".

El termini d'inscripció per a la IV edició de BStartup Health romandrà obert fins al 30 de setembre a través del web oficial de BStartup.

Sobre BStartup Health

El programa BStartup Health va néixer l'any 2018 i està dirigit a projectes de salut en fases molt inicials, on la inversió es destina fonamentalment a validar-ne la tecnologia i el mercat, i on precisament hi ha menys inversió disponible.

En les tres edicions anteriors s'hi van presentar 386 projectes i van ser seleccionades les companyies Inbrain, Gate2Brain, Dive Medical, Admit Therapeutics, Able Human Motion, Renalyse, Oxolife, Doppli i MiWEndo, que operen en àmbits tan diversos com l'alzheimer, la mobilitat per a persones amb discapacitat, el diagnòstic renal, el càncer colorectal o la reproducció humana.

Compromís de Banc Sabadell

El grup Banc Sabadell segueix reforçant la seva posició com a agent destacat en el sector de la salut, cobrint les diferents etapes d'inversió com a principal inversor de Sabadell Asabys Health Innovation Fund, fons que realitza inversions en primeres etapes en les àrees Biotech, Medtech, Digital Health i serveis innovadors, així com inversor de referència en Ysios BioFund II Innvierte.

Així mateix, la Fundació Banc Sabadell atorga, des de l'any 2006, el premi a la Recerca Biomèdica, amb l'objectiu de reconèixer l'excel·lència de persones joves amb una trajectòria important en el camp de la investigació biomèdica i de les ciències de la salut i que destaquin en la seva especialitat per la seva capacitat d'innovació.