Xavier Ventura, director comercial de la territorial de Catalunya de Banc Sabadell, Cristina Sales, directora de desenvolupament comercial, màrqueting i comunicació de BanSabadell Vida, i Laureano Molins, president de l’AECC Barcelona

Banc Sabadell dona 21.000 euros a l’Associació Espanyola Contra el Càncer

27/02/2020
  • L’acte d’entrega s’ha celebrat avui a la seu de l’associació a Barcelona
  • La suma es destinarà a la investigació dels dos tipus de tumor més comuns en les dones

Banc Sabadell, a través de la seva filial de solucions asseguradores BanSabadell Vida, ha donat 21.000 euros a l’Associació Espanyola Contra el Càncer. La suma es destinarà a la investigació dels tumors cancerígens més comuns en les dones, com ara el d’ovaris i el de mama. L’acte d’entrega s’ha celebrat avui a la seu de l’associació a Barcelona i ha comptat amb la presència del director comercial de la territorial de Catalunya de Banc Sabadell, Xavier Ventura, i del president de l’AECC de Barcelona, Dr. Laureano Molins. A més, els assistents han pogut sentir la ponència del Dr. Jesús Manuel Blanco, metge oncòleg premiat per la seva trajectòria, que ha parlat de la prevenció d’aquests tipus de càncer tan habituals entre les dones.

Xavier Ventura ha subratllat la rellevància que tenen accions com aquesta per a l’entitat financera: “Aquest acte ens fa especial il·lusió a tots els que formem part d'aquesta casa, perquè es tracta d'una humil contribució per part nostra a una causa molt important, amb impacte real en moltes persones". El banc ha volgut que el lliurament del donatiu es faci immediatament després del Dia Mundial Contra el Càncer, que es va celebrar el 4 de febrer passat.

Per la seva banda, Laureano Molins, ha expressat el seu agraïment a Banc Sabadell: "Per a la nostra associació és molt important la implicació i la col·laboració de les empreses, junts podem seguir aconseguint de millorar la vida de les persones amb càncer i dels seus familiars, així com finançar la recerca oncològica per augmentar la supervivència en càncer".

Durant la seva ponència, el Dr. Jesús Manuel Blanco ha destacat la importància de la detecció precoç en el càncer de mama: "Les possibilitats de curació, si es detecta en la seva etapa inicial, són gairebé del 100%. És important fer-se mamografies, autoexploracions i adoptar hàbits de vida saludables". El càncer d'ovaris, segons ha explicat el Dr. Blanco, és més problemàtic "a causa de l'absència de símptomes i mètodes de detecció precoç", per aquesta raó l'alimentació "és una de les claus per a la prevenció de el càncer i, encara que no hi ha cap dieta 'anticàncer', la Dieta Mediterrània és la més beneficiosa" ha conclòs.