Corporatiu Raúl Rodríguez Sabater, director de Sabadell Venture Capital

Sabadell Venture Capital lidera una ronda de finançament a Openbravo per accelerar el seu creixement a Espanya

25/11/2019
  • Openbravo ofereix una plataforma al núvol que permet a cadenes minoristes i de restaurants accelerar la integració de tots els seus canals de venda, tant físics com online, per oferir experiències de client més fluides i personalitzades
  • Aquesta és una mostra més de l'aposta de Banc Sabadell per la innovació per millorar l'experiència de client

Banc Sabadell, a través del seu vehicle d'inversió Sabadell Venture Capital, ha anunciat avui la seva participació en una ronda de finançament per Openbravo, juntament amb els principals accionistes actuals de l'empresa tecnològica espanyola. La companyia, que compta en l'actualitat amb clients internacionals com Decathlon, Cirque du Soleil, Sharaf DG and Nike Factory Stores Indonèsia, i a Espanya com Toys "R" Us, Outlet PC, Deporvillage o Patadon, ofereix a les cadenes minoristes i de restaurants una plataforma omnicanal en el núvol, que permet accelerar la integració de tots els seus canals de venda i habilitar el nou rol de les botigues físiques per oferir experiències de client més fluides i personalitzades.

Amb 10 anys al mercat, Openbravo ha estat capaç de completat amb èxit la seva transició desde la seva posició coma proveïdor de referència d'una solució ERP per a diferents sectors, a la d'un proveïdor especialitzat d'una plataforma omnicanal per a la indústria retail i de restaurants. Aquesta estratègia, que ja va permetre a la companyia d’aconseguir el 2018 un augment del 70% en les vendes globals de subscripcions, ha permès igualment, poc més d'un any després de l'obertura de la seva oficina de Lille (França) el 2018, convertir Openbravo en un referent del mercat francès de les solucions software per a retail, amb una desena de clients nous incloent-hi Groupe o Zôdio (pertanyent al grup Adeo).

Aquest finançament permetrà consolidar el posicionament en el mercat espanyol, i traslladar al mercat nacional els èxits aconseguits a França, amb els quals ampliar la seva base de clients.

Amb aquest objectiu Openbravo ha anunciat l'obertura d'una nova oficina corporativa a Barcelona i el reforç de l'equip directiu amb l'arribada de José Ignacio Alarcón com a nou Sales Director Iberia, qui aporta una experiència de més 20 anys en la comercialització de solucions per a la gestió de supply chain d'empreses líders com JDA Software o i2 Technologies per a sectors com el retail o la distribució tant en el mercat nacional com internacional.

Aquesta és una mostra més de l'aposta de Banc Sabadell per la innovació: "Estem impressionats amb l'estratègia d'Openbravo i de la seva ràpida transformació per brindar avui al mercat una plataforma omnicanal única en termes de funcionalitat, tecnologia i facilitat d'adopció. Si algun minorista o cadena de restaurants busca accelerar la seva estratègia omnicanal, Openbravo hauria de ser sens dubte una alternativa a considerar ", assegura Raúl Rodriguez Sabater, director de Sabadell Venture Capital. A més, ha afegit que "el seu model de negoci amb ingressos recurrents de clients importants i l'objectiu de consolidar un mercat on són rendibles la feia idònia per a finançar-la amb venture debt, minimitzant la dilució dels socis".

Pr la seva banda, Marco de Vries, director general d'Openbravo, va declarar: "La confiança d'una entitat com Banc Sabadell és una nova confirmació de l'èxit de la nostra aposta pel sector retail, i a Espanya en particular suposa un impuls definitiu per aconseguir el nostre objectiu de convertir-nos en un referent del mercat nacional, com ja hem aconseguit a França i aspirem a aconseguir en altres mercats internacionals".

Sobre Openbravo

Openbravo és proveïdor global d'una plataforma omnicanal mòbil i en el núvol per a cadenes minoristes i restaurants. Dotada d'una funcionalitat completa i desenvolupada sobre la plataforma més flexible de mercat, Openbravo permet als seus clients d’accelerar la seva execució i innovació omnicanal.

Openbravo compta avui amb clients en més de 60 països, i amb més de 18.000 usuaris de back-office i 30.000 punts de venda utilitzant les seves solucions. Openbravo té oficines a França, Dubai, Índia, Mèxic i Espanya.

Para saber-ne més: www.openbravo.com/es.

Sobre Banc Sabadell i la innovació

Banc Sabadell, en la seva estratègia global de suport a les startups, cobreix les àrees de finançament, inversió en capital i innovació des de diferents direccions de banc. El 2013 es va crear la Direcció de BStartup, amb oficines especialitzades per tot Espanya, per accedir a serveis bancaris especialitzats i finançament, així com el vehicle d'inversió BStartup10, per startups en fases inicials. El 2015 es va crear Sabadell Venture Capital per a inversions en capital i venture debt de fins a dos milions d'euros en startups en empreses tecnològiques i digitals. El 2017 va néixer InnoCells, el hub d'innovació i corporate venture. Banc Sabadell ha destinat més de 200 milions d'euros en finançament a startups, amb més de 3.000 clients d'aquest tipus d'empreses i ha invertit en més de 80 startups.