Web i tecnologia D'esquerra a dreta: Andrés Corts (GREE), Isidro Cucó (MAPFRE), Roger Olivet (Banc Sabadell), Rosa Espuny (Ferrovial), Raúl López (Grant Thornton), Álvaro Bermejo (Repsol) i Patricia Zapata (Cepsa)

Digitalis triomfa als X Premis AERCE d'innovació en compra empresarial

29/11/2019
  • La plataforma blockchain va aconseguir el primer premi Diamante en ‘Integració de Proveïdors en la Cadena de Valor’
  • Va rebre a més un accèssit en ‘Innovació’ i una menció especial en RSC i ‘Transformació de la funció de compres’

Digitalis, la plataforma d'identificació de proveïdors en blockchain impulsada per Repsol, Ferrovial, Banc Sabadell, Cepsa, Grup Red Eléctrica, MAPFRE i Grant Thornton com a desenvolupador tecnològic, ha estat àmpliament reconeguda en els últims Premis de l'Associació Espanyola de Professionals de Compres, Contractació i Aprovisionament (AERCE), que des de fa deu anys reconeixen els projectes que aporten més valor a la funció de compres a l'empresa espanyola.

En concret, Digitalis va obtenir el primer premi en 'Integració de proveïdors', un accèssit a 'Innovació' i dues mencions especials, una a 'Responsabilitat Social Corporativa' i una altra a 'Transformació de la funció de compres'. Els guardons rebuts premien la plataforma com a solució que aplica la tecnologia blockchain sobre la verificació de la documentació de proveïdors, un procés que per als professionals de compra empresarial sol derivar en complicades traves de certificació i validació.

El jurat, en concedir aquest primer premi, valora "el projecte de verificació de documentació de proveïdors sota l'estàndard d'identitat digital de Alastria, l'objectiu és fer més àgil, eficient i segura la relació de les corporacions amb els seus proveïdors". I és que Digitalis crea una identitat digital única per a les empreses proveïdores, aprofitant les capacitats i potencialitat de blockchain, i recolzant-se en aquest estàndard de l'associació Alastria, de la qual són socis tots els participants que han promogut la plataforma premiada.

D'aquesta manera, els proveïdors gestionaran la seva pròpia identitat digital mitjançant un procés de verificació compartit per totes les corporacions. Cada certificat i document revisat per les seves empreses clients quedarà validat i registrat de manera unívoca i immutable sobre la seva identitat digital, i pot ser reutilitzat en qualsevol procés de contractació posterior amb la mateixa companyia o amb altres companyies clients, sense necessitat de repetir l'operativa.

La identitat digital sobirana que promou Digitalis obre la porta a la creació de nous serveis empresarials que van més enllà de la verificació de proveïdors, amb la característica que seran sempre projectes i desenvolupaments col·laboratius útils per a totes les empreses que hi participin.

Els premis concedits a Digitalis per AERCE van ser recollits per diferents representants de les empreses que impulsen la plataforma, en una vetllada en què van veure reconeguts, per tots els professionals de la compra, la seva aportació a la innovació en aquesta funció.

Sobre Grant Thornton

Grant Thornton és una firma de serveis d'auditoria, consultoria i assessorament fiscal, legal i financer. Pertany a una de les organitzacions mundials líders en serveis professionals, Grant Thornton Internacional, amb 53.000 professionals presents en més de 135 països. A Espanya compta amb un equip de més de 900 professionals multidisciplinar, transversal, amb experiència i visió empresarial, que dóna servei a més de 3.500 clients en 10 oficines repartides pel territori nacional: Madrid, Barcelona, Bilbao, Castelló, Màlaga, Múrcia, Pamplona, València, Vigo i Saragossa.