Internacional Un instant de la taula rodona moderada per Víctor Argüello

Banc Sabadell aposta per la internacionalització de les empreses en un acte sobre els Emirats Àrabs Units

27/06/2019
  • La Torre Banc Sabadell de Barcelona ha acollit la jornada “Made for trade” de DMCC, coorganitzada per Banc Sabadell, Foment del Treball i la Cambra de Comerç de Barcelona
  • Els executius de DMCC destaquen la fortalesa de l’economia de Dubai i el seu lideratge com a zona franca global de la zona d’Orient Mitjà, territori en què Banc Sabadell és present de fa més de dues dècades

DMCC, la zona franca de Dubai i autoritat del govern de la ciutat per als productes bàsics, els serveis financers i el comerç, ha continuat avui la seva gira mundial Made for Trade Live amb una trobada a la Torre Banc Sabadell de Barcelona. L'esdeveniment ha estat coorganitzat per Banc Sabadell, Foment del Treball i la Cambra de Comerç de Barcelona, ​​amb el suport del Consolat General dels Emirats Àrabs a la ciutat de Barcelona, ​​i ha reunit líders empresarials i representants de negocis espanyols amb presència al país. Els representants de la ciutat àrab han destacat l'atractiu comercial dels Emirats Àrabs i les importants oportunitats creades per a les empreses estrangeres per a l'Expo 2020 de Dubai.

Des dels seus inicis, DMCC ha atret més de 3.000 empreses de 17 ciutats de tot el món al seu programa de gira internacional. DMCC es va associar amb Banc Sabadell i Foment del Treball per organitzar l'esdeveniment a Barcelona, ​​que precedeix les gires de Hangzhou i Qingdao, a la Xina, i d’Stuttgart, Trier i Coblença, a Alemanya, que tindran lloc durant el segon semestre del 2019.

Xavier Ventura, director comercial de la Territorial de Catalunya de Banc Sabadell, ha destacat que, d’ençà de la seva fundació, el banc ha estat pioner en negoci exportador. "També ho hem estat -ha afegit- a l'Orient Mitjà, una zona on Banc Sabadell ha estat present durant més de dues dècades. La nostra entitat té dues vocacions que es veuen clarament reflectides en el programa 'Exportar per créixer': la del negoci internacional i la de l'acompanyament dels clients allà on van".

Ramon Palou, de Foment del Treball, s'ha mostrat confiat que la jornada "donarà lloc a aliances reeixides amb algunes de les entitats líders a Catalunya i donarà suport al camí de creixement econòmic de les dues regions", extrem compartit per Ahmed Bin Sulayem, president i director executiu de DMCC, qui ha mostrat el seu compromís amb les organitzacions empresarials catalanes: "Espanya és un mercat estratègicament important per DMCC. El país ens proporciona un vincle crucial tant a Europa com a l’Amèrica Llatina". Per la seva banda, Mohamed Alshamsi, cònsol general dels Emirats Àrabs Units a Barcelona, ​​ha posat l'accent en l'obertura al comerç global del seu país: "Aquest és un moment emocionant per als Emirats Àrabs Units i especialment per als seus socis a tot Europa. En estar oberts al món, els EAU han creat un entorn econòmic que acull la inversió i aplana el camí per a un creixement sostingut en el futur".

En la seva intervenció sobre l'economia de la regió, el director de l'oficina de representació de Banc Sabadell a Dubai, Victor Argüello, ha destacat que Dubai "és el hub més important dels Emirats Àrabs Units i el principal centre d'exportació després de Hong Kong i de Singapur. Els Emirats Àrabs han tingut una visió clara del canvi del model energètic i han sabut diversificar les seves economies, a la qual cosa se suma l'estabilitat política, la seguretat i una marc jurídic desenvolupat". Argüello ha moderat després una taula rodona amb experts en negoci internacional.

Les inversions estrangeres directes (IED) d'Espanya a Dubai van arribar als 3.290 milions de dirhams dels Emirats Àrabs (uns 790 milions d'euros) el 2018, fet que ha situat Espanya com el quart major inversor pel que fa a entrades de capital d'IED. Els sectors que més inversió han rebut d'Espanya inclouen la construcció d'edificis no residencials, l'allotjament i serveis alimentaris, les arts, l'entreteniment, l'administració de companyies i empreses, i el comerç al detall i a l'engròs.

Sobre DMCC

Amb seu a Dubai, DMCC és la zona franca més interconnectada del món i el principal centre comercial i empresarial de productes bàsics. Ja sigui desenvolupant barris vibrants amb propietats de classe mundial com Jumeirah Lakes Towers (JLT) i la tan esperada Uptown Dubai, o oferint serveis empresarials d'alt rendiment, DMCC proporciona tot allò que la seva comunitat dinàmica necessita per viure, treballar i prosperar. Made for Trade de DMCC s'enorgulleix de sostenir i fer créixer la posició de Dubai com al lloc ideal per al comerç global avui i en el futur.