Internacional

Més de 280 empresaris assisteixen a Sant Sebastià a la XI Jornada de Negoci Internacional de Banc Sabadell

18/11/2014
Jaume Guardiola, conseller delegat de Banc Sabadell, i Pedro Sánchez Sologaistua, sotsdirector general del banc (i màxim responsable de la Direcció Territorial Nord), han obert avui la IX Jornada de Negoci Internacional de l'entitat, que ha reunit al Palau Kursaal de Sant Sebastià més de 280 empresaris interessats a posar en marxa o incrementar la seva activitat fora de les nostres fronteres.   Entre altres punts, Jaume Guardiola ha fet referència a l'importantíssim paper que el negoci internacional ha jugat en la sortida de la crisi econòmica. "Des de 2008", ha dit, "el comportament del nostre sector exterior ha estat el més positiu d'entre les quatre economies més grans de la zona euro, amb Alemanya inclosa." Segons Guardiola, però, l'actual recuperació econòmica no està exempta de riscos. En aquest sentit, ha destacat "l'actual context intern del nostre país, juntament amb indicis fundats de futures complicacions en l'entorn geopolític i financer internacional".   Ha finalitzat la seva intervenció recordant la gran importància que per a les empreses espanyoles té sortir als mercats internacionals. "La globalització", ha dit, "permet que els comptes de resultats siguin més estables, ja que es diversifiquen geogràficament els mercats i s’equilibra la menor demanda interna amb demanda exterior."   El cas d'Irizar. També s'ha adreçat als assistents Gotzon Gómez, director d'exportació d'Irizar, empresa en la qual treballen 3.200 persones i que compta amb cinc plantes de producció (al Marroc, Brasil, Mèxic, Índia i Àfrica del Sud). Segons ha exposat el directiu, el 2013 van facturar prop de 556 milions d'euros, dels quals tan sols un 12% van ser vendes fetes al nostre país. "A principi dels noranta", ha dit, "depeníem gairebé exclusivament del mercat nacional; la internacionalització ha estat clau per afrontar, en millors condicions, els últims anys."   Banc Sabadell, líder en negoci internacional També s'ha adreçat als assistents Carlos Ventura, director general adjunt del banc. Després d'exposar els principals trets que caracteritzen l'actual conjuntura macroeconòmica, ha passat a detallar la ja històrica posició de Banc Sabadell com a entitat financera de referència entre les empreses que porten a terme activitats internacionals. Així, en tancar el tercer trimestre d'aquest any, Banc Sabadell gestiona l’11,7% del negoci nacional d'exportació, el 28,8% dels crèdits documentaris d'exportació, el 26,6% de les línies ICO d'internacionalització i el 16% de les remeses d'importació. "Xifres", ha dit Ventura, "que sens dubte ens acrediten com el banc líder a Espanya pel que fa a negoci internacional."   Ha passat a exposar, a continuació, l'àmplia varietat de serveis que Banc Sabadell posa a disposició de les empreses exportadores i que són totalment flexibles i adaptables, es poden limitar, si així ho desitja l'empresa, a l'elaboració d'estudis previs per determinar en quins països els seus productes i serveis podrien tenir més demanda o, si així ho desitja el client,  a acompanyar-lo en tot el procés d'implantació a l'exterior, incloent no tan sols la oferta financera necessària sinó també la assessoria més completa al país de destinació.   Ha clausurat la jornada Arantza Tapia, consellera de Desenvolupament Econòmic i Competitivitat del govern basc