Corporatiu

David Vegara, nou president de les Tertúlies Hispano-Britàniques

18/01/2022
  • És el fòrum més important entre Espanya i el Regne Unit, creat el 1988 amb l'objectiu de reforçar les relacions entre tots dos països
  • El CRO de Banc Sabadell relleva a la presidència José María de Areilza, que ha estat al capdavant de la institució els darrers cinc anys

David Vegara, Chief Risk Officer i conseller executiu a Banc Sabadell, ha estat elegit per unanimitat nou president de les Tertúlies Hispano-Britàniques, càrrec en què substitueix José María de Areilza, secretari general d'Aspen Institute España, que ha estat al capdavant de la institució els darrers cinc anys. La institució va ser creada el 1988 amb l'impuls de les corones britànica i espanyola per fomentar les relacions entre tots dos països mitjançant el diàleg entre destacats representants de la societat civil i dels governs. Constitueixen el fòrum més important entre Espanya i el Regne Unit, i després del Brexit han guanyat encara més rellevància per enfortir la relació bilateral.

David Vegara ha estat secretari d'economia (2004-09), president del Comitè de Serveis Financers de la Unió Europea i subdirector del Mecanisme Europeu d'Estabilitat (MEDE). Ha treballat al Fons Monetari Internacional i ha exercit la docència a ESADE. Economista per la Universitat Autònoma de Barcelona i Màster en Ciències Econòmiques per London School of Economics, també és membre del Consell d'Administració del banc TSB.

Sobre les Tertúlies Hispano-Britàniques

Les Tertúlies són una associació privada sense ànim de lucre que té per objectiu contribuir a una millor entesa entre les dues societats civils amb debats que aborden qüestions d'interès per als dos països, amb una atenció especial a la situació econòmica internacional actual i a determinats temes de política internacional de particular interès per a Europa. Hi participen membres dels governs i de l'oposició, així com personalitats destacades de la societat civil com ara acadèmics, economistes, historiadors, escriptors o empresaris.

En el passat han presidit aquest fòrum, per part espanyola, Alvaro Fernández-Villaverde, Juan Manuel Urgoiti, Alberto Oliart, Eduardo Serra, Ricardo Martí Fluxà, Oscar Fanjul, Luis Atienza i Carlos Martínez de Campos i, fins a l'actualitat, José M. d'Areilza Carvajal. Per part britànica, ha estat presidit per personalitats com Hugh Thomas, el Duc de Wellington, Lord Tristan Garel-Jones, Michael Portillo, Denis Macshane, Lord Arbuthnot i ara per Lord Falconer, antic ministre de Justícia i destacat membre del Partit Laborista.