Corporatiu

Banc Sabadell pren el 25% de Doctor Energy®, la primera franquiciadora d’energies renovables a Espanya

18/10/2021
  • L'entitat entra al capital a través de Sínia Renovables, divisió d'energia eòlica i solar del holding de capital risc BS Capital.
  • L'operació permetrà accelerar l'estratègia d'expansió de Doctor Energy® i assolir l'objectiu de comptar amb presència a tot el territori espanyol l'any 2023.
  • El full de ruta de Banc Sabadell en matèria de sostenibilitat passa per accelerar els canvis necessaris per aconseguir la prosperitat compartida tant per a les generacions actuals com per a les futures, generant un impacte positiu en les persones i el planeta.

Banc Sabadell, a través de Sínia Renovables, la divisió d'energia eòlica i solar del holding de capital risc BS Capital, ha posat en marxa un pla d'inversió a Doctor Energy®, la primera xarxa d'enginyeries instal·ladores d'energies renovables en franquícia a Espanya . En concret, l'entitat ha entrat en el capital de la instal·ladora catalana amb una participació del 25%, inversió que li permetrà accelerar l'estratègia d'expansió de Doctor Energy® i assolir l'objectiu de comptar amb presència a tot el territori espanyol l'any 2023.

Amb d'aquesta operació, el propòsit de Banc Sabadell a mitjà i llarg termini és de donar suport i impulsar un nou model energètic basat en l'autoconsum i amb menys dependència del carbó i els combustibles fòssils, en línia amb el Pla Nacional Integrat d'Energia i Clima (PNIEC) que estableix un 42% en renovables per al 2030.

Ana Ribalta, directora de Sostenibilitat de Banc Sabadell: "Volem acompanyar els nostres clients en la transició cap a la sostenibilitat, per la qual cosa creiem que la nostra entrada al capital de Doctor Energy® permetrà que molts particulars i petites empreses puguin iniciar aquest camí. Doctor Energy® és un segell de grans professionals amb anys d'experiència i amb gran vocació de servei, per a la instal·lació d'energies renovables de petita escala i de punts de recàrrega de vehicle elèctric".

Com a soci fundador el 2019 dels Principis de la Banca Responsable, la sostenibilitat és part del propòsit de Banc Sabadell i de la seva estratègia de negoci. En aquest sentit, el full de ruta de l'entitat passa per demostrar que els productes, serveis i relacions bancàries poden donar suport i accelerar els canvis necessaris per aconseguir la prosperitat compartida tant per a les generacions actuals com per a les futures, i generar un impacte positiu en les persones i el planeta.

Un model per a enginyers emprenedors

Doctor Energy® va néixer el 2018 com a resultat de la suma d'enginyers amb una llarga trajectòria en renovables, tant en autoconsum com a grans projectes fotovoltaics, amb professionals experts en el desenvolupament de xarxes de negoci. La companyia compta amb un model de negoci basat en oferir als seus socis locals treballar sota una marca única, una sortida empresarial a enginyers i a enginyeres que vulguin emprendre però que prefereixin fer-ho dins d'un grup fort i amb avantatges competitius reals.

Javier Llop, CEO i cofundador de Doctor Energy®: "Tots els projectes en aquest país es fan des de dalt, sense comptar amb l'últim quilòmetre, que és el més important: un soci que coneix la seva zona, les seves empreses, la seva administració i la seva cultura local. Un professional que pot atendre als seus clients en poques hores. Doctor Energy® s'ha creat des de baix, pensant primer qui atendrà el client final, i qui millor que un enginyer local. I a ell o ella li oferim tot el que necessita per desenvolupar la seva pròpia enginyeria amb èxit des del primer moment".