Corporatiu

BEI i Banc Sabadell: 700 milions d'euros per les empreses afectades per la crisi de la COVID-19 a Espanya

28/07/2021

Banc Sabadell ha signat amb el Banc Europeu d'Inversions (BEI) un nou acord sota el Fons Paneuropeu de Garantia (EGF per les seves sigles en anglès), part del paquet de mesures de 540,000 milions d'euros amb el qual la UE respon a l'impacte econòmic provocat per la COVID-19. El BEI aportarà a Banc Sabadell una garantia de fins a 300 milions d'euros per a finançar projectes duts a terme per companyies de diferent grandària a Espanya, la qual cosa permetrà al banc espanyol canalitzar prop de 700 milions d'euros a l'economia real durant els pròxims sis anys.

L'acord entre el BEI i Banc Sabadell té com a missió impulsar les inversions de les mitjanes i grans empreses espanyoles en sectors clau de l'economia, com la innovació, el medi ambient, així com fer costat a les pimes afectades per la crisi causada per la pandèmia. En assumir fins al 75% del risc en els préstecs que Banc Sabadell concedeixi a midcaps i grans empreses, el BEI promourà la concessió de nou finançament i, de manera indirecta, farà costat a tot l'ecosistema de petits proveïdors de les empreses finançades.

Carlos Ventura, director general d'Empreses i Xarxa de Banc Sabadell, ha destacat que "el Banc Europeu d'Inversions (BEI) ha estat històricament un organisme clau per a donar suport al desenvolupament empresarial a Espanya. Per a Banc Sabadell sempre ha estat molt important poder col·laborar amb el BEI, amb la finalitat d'oferir les millors condicions de finançament dels projectes empresarials dels nostres clients. Aquesta línia és especialment important i oportuna, per la magnitud de la mateixa i el moment de recuperació i inversions de futur, que estan gestionant els nostres clients empreses".

El vicepresident del BEI, Ricardo Mourinho Félix, ha assegurat que "estem molt orgullosos de fer costat a les mitjanes i grans empreses espanyoles a superar els grans desafiaments econòmics causats per la COVID-19. En aquests moments, és clau ampliar els períodes de pagament, per a optimitzar el capital circulant de les empreses que estan lluitant per a pagar als seus proveïdors i, per tant, mantenir-se en el negoci. Amb aquesta nova operació sota el Fons Paneuropeu de Garantia (EGF), reafirmem el nostre ferm compromís amb la protecció del teixit productiu i l'ocupació, fomentant una recuperació sostenible de l'economia a Espanya i la resta d'Europa".