Corporatiu

Banc Sabadell impulsa un estudi sobre els millennials i l’estalvi amb ESADE i la Fundació Edad&Vida

07/11/2019
  • El 62,8% dels millennials que treballa no estalvia per a la jubilació, el 27,2% ho ha fet en el passat i tan sols el 10% ho fa de manera sistemàtica

Banc Sabadell ha impulsat un estudi sobre els millennials i l'estalvi amb el títol ‘Desmitificando a los millennials: Actitudes y comportamientos de la generación Y trabajadora frente al ahorro’. El treball, elaborat per ESADE i la Fundació Edad&Vida, conclou que el 62,8% dels millennials que treballa no estalvia per a la jubilació, el 27% ho ha fet en el passat i tan sols el 10% ho fa de manera sistemàtica.

L'estudi desmitifica, en part, les creences que existeixen sobre els millennials. A Espanya, aquesta generació (nascuda entre el 1981 i el 1996), també anomenada 'generació Y', representa el 18,7% de la població, un percentatge inferior a la generació X (nascuts entre el 1969 i el 1981) que arriba al 26,2%. Els millennials són optimistes per naturalesa, s'identifiquen més com a estalviadors que com a consumidors i són conscients de la necessitat d'estalviar per a la jubilació. No obstant això, tot i ser una generació amb més formació, la seva cultura financera és autopercebuda com insuficient i demanen ser assessorats per prendre les decisions d'estalvi i inversió.

De fet, el principal motiu dels qui no estalvien no guarda relació amb la seva situació econòmica, sinó que té a veure amb les seves actituds personals. Dels qui consideren que estalviar no és un problema el 55% compta amb una bona situació econòmica i pel que fa als qui diuen que no estalvien perquè no poden, el percentatge augmenta fins al 70%.

En comparació amb estudis anteriors hi ha hagut una evolució positiva en els segments menys conscienciats respecte a la necessitat d'estalviar per a la jubilació. No obstant això, segons han explicat els autors de l'estudi d'Esade, Ismael Vallès i Manuel Alfaro, aquesta bona evolució "no s'ha traslladat a un augment dels millennials que estalvien de forma sistemàtica per a la jubilació, a causa probablement a la desconfiança existent en les institucions i en el sector bancari".

En aquest sentit, el director de BanSabadell Vida, Assegurances Generals i Pensions, Claudio Chiesa, ha manifestat que "per convèncer els millennials de les bondats d'estalviar per a la jubilació és necessari desenvolupar i implementar estratègies específiques" i ha recalcat que "hem de passar d'una orientació centrada en el producte i les vendes a una orientació centrada en les necessitats de cada jove, posant el focus en l'assessorament per a l'estalvi al llarg de tots els moments vitals".

La Fundació Edad&Vida ha treballat un seguit de recomanacions dirigides als estaments governamentals, a les empreses i també a pròpia societat. La directora de la fundació, María José Abraham, ha manifestat que és evident la necessitat de dur a terme una planificació correcta dels estalvis per poder "cobrir totes les necessitats econòmiques en el moment de la jubilació sense que això ens impliqui una renúncia de la qualitat de vida i benestar desitjat".

Per accedir a l’estudi complet cliqueu aquí: https://www.edad-vida.org/premios-edad-vida/xiv-premio-edadvida-higinio-raventos-como-fomentar-el-ahorro-a-largo-plazo-entre-los-millennials/

Sobre la Fundació Edad&Vida

És una fundació privada apolítica la missió de la qual és promoure des de les empreses de diversos sectors, i en col·laboració amb institucions de recerca i formació i organitzacions de gent gran, la recerca de solucions per a la millora de la qualitat de vida de la gent gran. La seva raó de ser és facilitar corresponsabilitat i equilibri entre el sector públic i la iniciativa privada, per tal de donar resposta als reptes econòmics i socials de l'canvi demogràfic, actuant des d'una perspectiva d'eficiència i sostenibilitat, generant un estat d'opinió independent que faciliti la millora dels comportaments de tots els actors en l'entorn de les persones per a quan siguin grans.