Banc Sabadell, l’única entitat financera a Espanya que obté més de 700 punts en el Segell d’Excel·lència EFQM

12/07/2019
  • És la tercera avaluació consecutiva en què el banc aconsegueix situar-se al tram de +700
  • Banc Sabadell, que al seu dia va ser la primera entitat financera de l'IBEX 35 que va aconseguir aquesta distinció, ha arribat al podi de la classificació global de les organitzacions espanyoles
  • La Torre Banc Sabadell de Barcelona ha acollit l'acte de lliurament del segell, amb la presència de Jaume Guardiola, conseller delegat de Banc Sabadell, Josep Lluís Negro, conseller director general de l' entitat, Carlos Ventura, director general de Sabadell Espanya, i Manu Tresánchez, director general adjunt del banc

Banc Sabadell ha renovat el Segell d'Excel·lència EFQM 500+ que atorga l'European Foundation for Quality Management (EFQM), organització internacional amb seu a Brussel·les, la missió de la qual és avaluar i promoure l'excel·lència en la gestió empresarial a Europa. L'entitat ha aconseguit de nou superar els 700 punts, i segueix sent una organització excel·lent de referència a Espanya.

En un acte celebrat a la Torre Banc Sabadell de Barcelona, ​​Ignacio Babé, secretari general del Club Excel·lència en Gestió, i Bertrand Martin, president executiu de Bureau Veritas Espanya i Portugal, han lliurat oficialment el segell a Banc Sabadell, en nom de les dues organitzacions que han realitzat el procés d'avaluació. En representació del banc han participat en l'acte Jaume Guardiola, conseller delegat, Josep Lluís Negro, conseller director general, Carlos Ventura, director general de Sabadell Espanya, i Manu Tresánchez, director general adjunt de Màrqueting & Business Transformation, així com Aleix Escassi, director de Clients i Transformació Comercial, i els responsables de la direcció d'Excel·lència de l'entitat.

Segons Marc Faus, director d'Excel·lència de Banc Sabadell, "aquests resultats són el fruit de molts anys de feina, però no haurien arribat sense l'aposta clara de la nostra organització pel lideratge i la gestió excel·lent. Estem molt satisfets". En la mateixa línia, Ignacio Babé, secretari general del Club Excel·lència en Gestió, opina que Banc Sabadell "ha consolidat el seu creixement gràcies a la transformació estratègica duta a terme en els darrers anys des del punt de vista de la gestió i de la tecnologia, la qual ha integrat en la cultura organitzativa i ha fet servir com a palanca de canvi tant internament com externa". Per la seva banda, per al president executiu de Bureau Veritas Espanya i Portugal, Bertrand Martin, "aquesta fita evidencia que Banc Sabadell és una organització modèlica quant a gestió, innovació, transformació digital i lideratge. Uns valors empresarials que es veuen reflectits en els excel·lents productes i serveis que l'entitat financera ofereix a la societat".

Banc Sabadell és una organització amb una de les trajectòries més consolidades a Espanya pel que fa a qualitat i excel·lència en la seva gestió. A l'octubre del 2018 va rebre el títol d'Ambaixador de l'Excel·lència Europea, i en finalitzar el mateix any l'entitat va afrontar una nova avaluació EFQM, duta a terme pel Club Excel·lència en Gestió (representant d'EFQM a Espanya) i per Bureau Veritas, en què ha obtingut aquests excel·lents resultats. Banc Sabadell renova el Segell d'Excel·lència EFQM 500 +, supera per tercera vegada els 700 punts EFQM i es manté al podi de les organitzacions espanyoles amb aquesta distinció.

L’experiència de Banc Sabadell amb el Model EFQM

Ser referent en excel·lència de gestió no és fruit de la casualitat. Banc Sabadell fa anys que consolida el seu model de gestió i les avaluacions realitzades constaten la seva evolució i enfocament cap a l'excel·lència.

La decisió d'adoptar el Model EFQM per mesurar el nivell d'excel·lència de l'entitat es remunta a l'any 2005. Amb aquest objectiu, Banc Sabadell apostava pel lideratge en la gestió i la millora contínua, i se sotmetia per primera vegada a aquest rigorós examen sota criteris reconeguts a nivell europeu i per avaluadors externs qualificats.

El 2006 es va dur a terme la primera avaluació i aquest repte es va convertir en el primer èxit de l'entitat, ja que va obtenir el seu primer Segell d'Or a l'excel·lència empresarial. Això significa que va obtenir més de 500 punts del model. Des de llavors, cada dos anys s'ha repetit aquest exercici d'avaluació amb èxit.

La consolidació del model de gestió de Banc Sabadell arriba al seu punt més àlgid en l'avaluació de l'any 2014, quan s'obtenen per primera vegada més de 700 punts EFQM, puntuació que es repeteix en les avaluacions de 2016 i de novembre de 2018. Aquest ha estat un aspecte molt destacat pels avaluadors, ja que mostra la robustesa del nostre model. Cap altra entitat financera espanyola ha assolit aquesta puntuació.

Evolució de Banc Sabadell en les avaluacions  EFQM

Sobre EFQM

EFQM són les sigles de l'European Foundation for Quality Management, organització sense ànim de lucre fundada el 1988 per un grup de 14 importants empreses europees. És la propietària del Model EFQM d'excel·lència empresarial i la seva missió és "constituir-se en la principal força impulsora de l'excel·lència en les organitzacions de la Unió Europea".