Fundació Workshop amb una part de les entitats seleccionades

B-Value, el programa d’innovació pel tercer sector, selecciona les 11 entitats finalistes de 2019

09/07/2019

La prevenció del suïcidi juvenil, la despoblació de zones rurals o l'apoderament de col·lectius vulnerables com les persones sense llar o amb esclerosi múltiple, són alguns dels objectius dels 11 projectes finalistes de la tercera edició de B-Value, un programa de transformació per a entitats del tercer sector impulsat per la Fundació Banc Sabadell i Ship2B.

Madrid, amb tres projectes, Castella i Lleó, Catalunya i Galícia, amb 2, i Andalusia i Navarra amb un projecte cadascuna, són les comunitats autònomes representades per les entitats escollides pel comitè de selecció del programa, format per representants de les entitats organitzadores, de l'entitat coimpulsora Fundació Joan Entrecanales d'Azcárate, dels partners estratègics Aftershare i PwC, i de les entitats col·laboradores Fundació Lleialtat i Associació Espanyola de Fundacions.

Després de 4 mesos de treball, on han participat 42 entitats socials de tot el territori espanyol, arriba la fase final del programa on, l'equip de Ship2B, realitzarà un diagnòstic detallat de la situació del seu projecte i de les necessitats concretes del mateix. Arran d'aquesta anàlisi, els projectes comptaran amb formacions, workshops i mentories personalitzades amb la participació de 24 treballadors de Banc Sabadell, per treballar les seves propostes i establir connexions estratègiques amb mentors i stakeholders clau.

El 21 de novembre, a Madrid, es clausurarà la tercera edició de B-Value amb el Demo Day del Programa. En l'esdeveniment, a més de mostrar l'evolució de les 10 entitats finalistes, s'efectuarà el lliurament dels ajuts econòmics de la Fundació Banc Sabadell i Fundació Joan Entrecanales d'Azcárate, i dels premis pro-bonus Aftershare, PwC i Fundació Hazloposible, per dissenyar i produir un pla de comunicació, rebre un pla de consultoria a mida i una "marató" d'innovació amb professionals de grans corporacions, respectivament.

Les 11 Entitats Finalistes

AFA (Andalusia): entitat de suport i enfortiment per a totes les fundacions i associacions andaluses per tal d'aconseguir un sector més eficaç i innovador.

Cruz Roja Española  (Madrid): present en 140 països i amb més de 14 milions de persones voluntàries a tot el món, l'organització treballa per a la creació d'un espai de co-creació i intercanvi d'idees per al desenvolupament de respostes socials innovadores.

EM Navarra (Navarra): té com a objectiu millorar la qualitat de vida de les persones afectades d'esclerosi múltiple i altres malalties neurodegeneratives, de les seves famílies i entorn.

Factoria F5 (Catalunya): basada en l'entitat francesa Simplon.co, l'organització té com a objectiu potenciar el talent de persones en situació de vulnerabilitat en competències del sector digital.

Fundación ADCOR (Galícia): dedicada a millorar la vida de les persones adultes en situació de dependència (persones amb discapacitat intel·lectual i persones grans).

Fundación INTRAS (Castella i Lleó): neix amb l'objectiu d'acompanyar les persones a recuperar els seus projectes de vida. Té com a línies d'actuació: l'atenció, la formació, l'ocupació i la investigació i desenvolupament per a éssers humans que pateixen malestar psíquic.

Fundación Santa María la Real (Castella i Lleó): més de 200 professionals treballen en l'estudi, restauració, conservació i divulgació del patrimoni cultural, natural i social. A través del Centre de Paisatge, connectarà la població rural i al teixit empresarial amb l'objectiu d'impulsar un desenvolupament sostenible.

Fundación Unoentrecienmil (Madrid): treballa en la creació de projectes socials innovadors els beneficis són destinats a un projecte anual d'investigació contra la leucèmia infantil.

Institut IAP (Catalunya): organització que impulsa el Projecte CRAE per a la prevenció del suïcidi de joves o víctimes de maltractament continuat, a través d'un model innovador de psicoteràpia assistida per animals.

RAIS (Madrid): des de 1998, l'entitat treballa per acabar amb el sensellarisme a tot l'estat a través de la responsabilitat col·lectiva per a generar solucions que afrontin aquest problema.

Taller de Solidaridad (Galícia): centrada principalment en la dona, infància i joventut de col·lectius pobres i exclosos en els països del Sud, l'entitat impulsa la justícia social i la transformació d'aquests col·lectius fomentant, alhora, millors condicions de vida i protegint la dignitat.

Sobre la Fundació Banc Sabadell

La Fundació Banc Sabadell es va constituir com a fundació privada el 1994 amb la intenció d'estimular l'excel·lència i promoure el coneixement de la cultura. El seu objectiu és promoure activitats de divulgació, formació i investigació en els àmbits educatiu, científic i cultural, així com fomentar el talent jove i donar-li suport. Al llarg d'aquests anys, la Fundació ha contribuït a impulsar activitats en aquests àmbits i també s'ha consolidat com a organitzadora dels prestigiosos guardons Premi Fundació Banc de Sabadell a la Investigació Biomèdica i Premi Fundació Banc de Sabadell a la Investigació Econòmica.

Per a més informació visita www.fundacionbancosabadell.com

Sobre la Fundació Ship2B

Creada l'any 2013, Ship2B és una plataforma d'inversió d'impacte que centra la seva activitat en l'impuls de l'emprenedoria social -entès com el conjunt d'iniciatives empresarials orientades a qüestions socials amb models de negoci altament rendibles- i de la inversió d'impacte - un tipus de finançament que busca obtenir rendibilitat econòmica al mateix temps que un retorn a la societat-. En aquest sentit, és pionera en posar en contacte a emprenedors, inversors i grans empreses sensibles amb aquest tipus d'activitats. Per desenvolupar la seva activitat, Ship2B compta amb un equip de professionals amb experiència en selecció, assessorament i finançament de tot tipus de projectes socials i empresarials.