Corporatiu Els neuròlegs Ramon Reñé i Jordi Gascón, cofundadors i assessors de l’estudi clínic d’ADmit Therapeutics, amb la investigadora Marta Barrachina, CEO de la companyia

ADmit Therapeutics tanca una ronda de 200.000 € per seguir desenvolupant un test per a la detecció precoç de l’Alzheimer

19/03/2019
  • BStartup de Banc Sabadell i Ship2B lideren la ronda
  • És la primera inversió formalitzada del programa d’inversió en salut BStartup Health, que en aquesta primera edició invertirà en tres startups
  • Admit Therapeutics és una spin-off d’IDIBELL que el 2018 va entrar a formar part del LAB Tech4Health, plataforma impulsada per DKV, Medichem i Ship2B
  • La inversió es destinarà a emprendre el pla de desenvolupament de la prova de diagnòstic i iniciar la fase de validació clínica

BStartup de Banc Sabadell i Ship2B han liderat una inversió de 200.000 € en Admit Therapeutics, una startup que actualment desenvolupa un test per a la detecció precoç de l'Alzheimer. Ship2B ha participat a través de Equity4Good, el seu vehicle d'inversió coinvertit pel Fons Europeu d'Inversió i la seva xarxa d'inversió d'impacte. A la ronda també hi han participat Gènesi Biomed i d’altres inversors privats.

Admit Therapeutics destinarà la inversió a emprendre el pla de desenvolupament de la prova de diagnòstic, a iniciar la fase de validació clínica i a acords amb partners comercials. Es preveu que l'empresa desenvolupi un nou dispositiu IVD de laboratori que obtingui la corresponent marca CE a les acaballes del 2022.

"El nostre objectiu principal és desenvolupar una prova de diagnòstic precoç d'Alzheimer i implementar-la en la pràctica clínica. A curt termini, el test de diagnòstic permetria d’optimitzar el reclutament dels pacients en els assajos clínics, de tal manera que s'incrementaria la possibilitat d'identificar un fàrmac curatiu per a aquesta malaltia en poder demostrar-ne l’eficàcia" explica la Dra. Marta Barrachina, directora general i cofundadora de l'empresa. Barrachina considera que els socis d’ADmit Therapeutics són “essencials” per avançar en aquesta direcció i afegeix que "aquesta ronda d'inversió ens permet de valoritzar la nostra prova de concepte clínica, i ens obre les portes a iniciar la validació clínica i reforçar la nostra propietat intel·lectual". Marta Barrachina és doctora en Bioquímica i MBA. És la investigadora principal a IDIBELL des del 2006, ha liderat projectes competitius públics i privats, i és la inventora de set patents. Els metges Ramon Reñé i Jordi Gascón són els altres cofundadors i actuen com a Consell Assessor Mèdic de l’empresa liderant-ne l’estudi clínic.

La malaltia d'Alzheimer (AD) és una necessitat mèdica no coberta. No hi ha un fàrmac curatiu atès que els assaigs clínics han presentat una taxa d'èxit del 0,4%, la més baixa de totes les malalties greus de gran prevalença. Actualment hi ha un infradiagnòstic de la malaltia (sobretot en la fase lleu) i s'acostuma a fer en la fase moderada amb un retard d'entre 12 i 24 des de l’aparició dels símptomes. El problema és que la malaltia presenta un període asimptomàtic que pot durar fins a vint anys.

Sobre ADmit Therapeutics

Admit Therapeutics és una spin-off de l'Institut de Recerca Biomèdica Bellvitge (IDIBELL) que se centra en el desenvolupament i comercialització d'una nova tecnologia de detecció primerenca de la malaltia d'Alzheimer (AD per les sigles en anglès). Consisteix en un test de diagnòstic precoç, basant-se en la determinació en sang (prova no invasiva) d'una sèrie de biomarcadors epigenètics utilitzant tècniques de seqüenciació de l'ADN d'última generació, que podria arribar a ser una sèrie de biomarcadors primerencs molt valuosos.