Corporatiu

Banc Sabadell unifica les seves operacions a Mèxic per enfortir el seu negoci al país

09/01/2019
  • Banc Sabadell Mèxic adquireix el 49,27% de la Sofom SabCapital, fet que li permetrà assolir una participació del 51% de la societat i una consolidació comptable, així com una imatge unificada del seu negoci a Mèxic.

Banc Sabadell Mèxic ha procedit a la signatura d'un contracte de compravenda amb Banc Sabadell Espanya per a la SOFOM SabCapital amb l'objectiu de consolidar la seva presència al país llatinoamericà. Mitjançant la signatura d'aquest contracte, Banc Sabadell Mèxic enforteix el seu model de negoci en unificar les seves operacions al país.

A través d'aquesta compravenda, Banc Sabadell Mèxic n’ha adquirit el 49.27% de participació, més el 1.73% que ja tenia, i s’ha fet així creditor a una participació total del 51% de la SOFOM SabCapital. L'operació és reflex dels resultats positius de l'entitat a Mèxic, que continua superant les seves expectatives de creixement any a any, i ha tancat el 2018 amb una col·locació per sobre del 37% versus 2017 i una captació del 316% en comparació amb el 2017, fet que col·loca l'entitat financera com el novè banc en cartera empresarial i corporativa, i el sisè amb més creixement del sector a 2018.

Aquesta consolidació ha tingut un pes fonamental en el procés d'avaluació realitzat per Standard & Poor 's (S & P' s), procés en el qual l'agència va decidir elevar el desembre les qualificacions creditícies de Banc Sabadell a Mèxic i SabCapital com a emissor de llarg i curt termini en escala nacional.

"Continuem reafirmant el compromís que Banc Sabadell té amb el país i els diferents sectors que conformen l'economia. Posar al client en el centre del nostre negoci ens permet competir i seguir mostrant creixements anuals substancials" va destacar Francesc Noguera, director general de Banc Sabadell a Mèxic.

Durant el 2018, Banc Sabadell Mèxic va avançar amb l'obertura de sis centres d'empreses, arribant així als 19 en total i ampliant la seva presència a 13 ciutats del país, a més d'incorporar-hi la banca personal, la qual és 100% digital i està feta íntegrament amb tecnologia que es desenvolupa a Mèxic.

Sobre Banc Sabadell a Mèxic

La relació de Banc Sabadell amb Mèxic es remunta al 1991 quan va obrir una oficina de representació al país. També va tenir una participació del 20% del Banc del Bajío durant 14 anys.

A partir del 2014, i un cop obtinguts els corresponents permisos per part de les autoritats supervisores espanyoles i els reguladors mexicans, Banc Sabadell va iniciar les seves operacions a Mèxic a través de la nova filial Sabadell Capital, societat financera d'objecte múltiple (SOFOM), dirigida al finançament especialitzat en pesos mexicans i dòlars de projectes energètics, infraestructures i d'altres sectors com el turisme, el comerç exterior i l'administració pública.

Dos anys després, Banc Sabadell va aconseguir la llicència per operar com a entitat financera a Mèxic. Des d’aleshores, en termes de creixement de cartera de crèdits de banca corporativa i empreses, ha superat de manera significativa la previsió de creixement dels seus volums. Així mateix, Banc Sabadell Mèxic ha tancat el seu exercici 2018 amb un volum de col·locació de 72.200 milions de pesos mexicans, amb una suma de captació superior als 26.800 milions de pesos.

En l'actualitat, la filial de l'entitat espanyola compta també amb una presència destacada en 13 ciutats clau com Ciutat de Mèxic, Monterrey, Guadalajara, León, Querétaro, Puebla, Mérida i Cancún, Naucalpan, Tijuana, Hermosillo, Culiacán i Chihuahua.