Corporatiu InnoCells, el hub de negocis digitals i vehicle de corporate venture de Banc Sabadell.

InnoCells entra al mercat mexicà amb una inversió en la plataforma de pagaments digitals UnDosTres

05/12/2018
  • El vehicle de corporate venture de Banc Sabadell impulsa així una startup de mitjans de pagament digitals al mercat mexicà, on l’entitat ja cobreix tant el segment d’empreses com el de particulars amb un projecte 100% digital.
  • UnDosTres permet fer pagaments online de manera fàcil, instantània i segura, com ara recàrregues de mòbil i pagament de rebuts, peatges i entrades de cinema.

InnoCells, el hub de negocis digitals i vehicle de corporate venture de Banc Sabadell, ha participat en una ronda d’inversió de 121 milions de pesos mexicans (prop de 6,5 milions de dòlars) en la startup mexicana UnDosTres, coliderada per IGNIA i Dalus Capital.

UnDosTres és una plataforma digital −disponible en desktop, web mòbil i apps Android i iOS− que permet fer pagaments online de manera fàcil, instantània i segura. Entre els seus serveis, ofereix operacions com ara recàrregues mòbils i pagament de rebuts −llum, aigua, gas, televisió, telèfon, etc.−, peatges i entrades de cinema.

El capital possibilitarà a UnDosTres desenvolupar noves funcionalitats que li permetran convertir-se en el wallet digital de referència a Mèxic.

Aquesta nova inversió reafirma l’aposta de Banc Sabadell pel mercat mexicà, on és present des del 1991 i cobreix tant el segment d’empreses com el de particulars amb un projecte innovador 100% digital. Així mateix, l’entitat s’aproparà a noves tendències en mitjans de pagament digitals al país.

Arpit Gupta, cofundador d’UnDosTres, recalca: "La nostra missió és fer que els pagaments del dia a dia siguin fàcils i àgils. Oferim als mexicans la possibilitat de pagar a qualsevol persona, per qualsevol cosa i en qualsevol moment amb facilitat, rapidesa i seguretat, tan sols pitjant un botó". I afegeix: "UnDosTres està construint un ecosistema entorn dels mitjans de pagament que estimularà el consum i la inclusió financera. És un plaer col·laborar amb IGNIA, Dalus Capital i Banc Sabadell, que disposen d’una gran experiència en l’àrea de pagaments".

Julio Martínez, director executiu d’InnoCells, subratlla: "UnDosTres compta amb una plataforma de pagaments avançada i innovadora, liderada per un equip amb una visió i una capacitat d’execució molt diferencials. UnDosTres resol un problema real a l’usuari mexicà mitjançant una solució segura a la creixent demanda de pagaments digitals per adquirir serveis del dia a dia". I afegeix: "La inversió en UnDosTres reforça l’aposta de Banc Sabadell per satisfer i anticipar-se a les necessitats dels seus clients en un mercat amb gran potencial de creixement i transformació com el mexicà".

InnoCells, vehicle d’inversions estratègiques
InnoCells duu a terme inversions estratègiques de caràcter digital i tecnològic que aproximen Banc Sabadell a noves capacitats tecnològiques, talent i coneixement. En concret, InnoCells executa tant inversions directes de caràcter minoritari i adquisicions –amb la finalitat d’apropar nous models de negoci digitals i capacitats core en un time-to-market reduït– com inversions en fons de tercers.

El 2017 InnoCells va coliderar una inversió d’1,5 milions de lliures (uns 1,6 milions d’euros) de capital llavor en la plataforma britànica Bud.

El 2018 el hub ha liderat una ronda d’inversió d’un milió d’euros de capital llavor en la startup de biometria vocal Biometric Vox. Així mateix, ha entrat amb una inversió de 5 milions d’euros en el capital d’Antai Venture Builder, i ha invertit 7,5 milions d’euros i 10 milions de dòlars en el fons hispanoisraelià Cardumen Capital i en el nord-americà Base10, respectivament.

InnoCells també ha adquirit Instant Credit, una startup espanyola que ofereix finançament instantani en el punt de venda físic i digital (e-commerce), i la plataforma de pagament online PAYTPV, les solucions de les quals s’han incorporat a l’oferta del grup Banc Sabadell.

Sobre Banc Sabadell, les startups i la innovació
Banc Sabadell ha desplegat en els últims anys una estratègia global de suport a startups i d’innovació. L’entitat té més de 2.700 startups clients i en els cinc últims anys ha atorgat més de 175 milions d’euros en inversió i finançament, de manera que ja són 67 les startups on s’ha invertit. El 2013 es va crear BStartup i el vehicle d’inversió BStartup10 per a les fases inicials dels projectes. El 2015 es va constituir Sabadell Venture Capital per a inversions en capital i venture debt de fins a dos milions d’euros en fases llavor i sèrie A. Finalment, el 2017 es va crear InnoCells, el hub de negocis digitals i vehicle de corporate venture de Banc Sabadell.