Premis i certificacions

Banc Sabadell rep el Distintiu d’Igualtat a l’Empresa

19/10/2018

El Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social reconeix la tasca del banc pel que fa a les accions que desenvolupa per la igualtat d'oportunitats professionals entre dones i homes.

• Més d'un 50% de la plantilla de l'entitat són dones i un 23% d'aquestes ja ocupa llocs directius.

• El banc està immers en un pla d'acció per impulsar futurs directius i directives i s’ha marcat com a objectiu que el 50% dels participants siguin dones.

• També està implementant mesures en la millora de la conciliació i flexibilitat horària del seu equip humà.

Banc Sabadell ha rebut el Distintiu d'Igualtat a l'Empresa (DIE), que concedeix el Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, per les polítiques que desenvolupa a favor de la igualtat d'oportunitats professionals entre homes i dones, tal com consta en l'última publicació del Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). D'aquesta manera, l'entitat passa a formar part de la Xarxa DIE, integrada per 147 empreses del país en què treballen unes 236.000 persones, de les quals el 42% són dones.

La concessió d'aquesta distinció s'instrumentalitza mitjançant convocatòries anuals en què pot participar qualsevol empresa que destaqui per l'aplicació de mesures d'igualtat. Per obtenir el reconeixement del Ministeri s'ha de lliurar un informe d'activitats que és avaluat amb la perspectiva de comprovar que l'empresa manté el nivell d'excel·lència en matèria d'igualtat.

Diversitat de gènere
Avui Banc Sabadell compta amb una plantilla diversa en termes de gènere. Supera els 15.000 professionals, dels quals més d'un 50% són dones. L'entitat està desenvolupant un pla d'acció per millorar la diversitat del grup en tots els nivells de l'organització. Com a conseqüència d'aquest pla, en els últims cinc anys el nombre de dones directives s'ha duplicat i en l'actualitat un 23% ja exerceix funcions de direcció. En 2017, un 34% de les promocions a posicions de mànager van recaure en dones. La directora de Recursos Humans de Banc Sabadell, Conchita Álvarez, afirma que "volem continuar avançant en la implementació de la diversitat de gènere. Un bon exemple d'aquesta voluntat és que en els nostres programes per desenvolupar futurs directius i directives ens hem marcat com a objectiu que el 50% dels participants siguin dones".

Conciliació i flexibilitat horària
Un altre àmbit de treball on l'entitat està potenciant els principis d'igualtat i diversitat és el de les mesures de conciliació i flexibilitat horària per a tot el seu equip professional. En aquest sentit s'està treballant en el desenvolupament d'iniciatives com el foment del teletreball o l'assumpció de jornades flexibles, entre d'altres. Així mateix, s'han posat en marxa polítiques d'igualtat i de lluita contra la discriminació i l'assetjament, alhora que s'ha elaborat un codi de conducta. El banc també disposa de mesures de protecció a la maternitat i paternitat.

Per Banc Sabadell, el Distintiu d'Igualtat a l'Empresa és un reconeixement d'alt valor al treball realitzat en els últims anys a favor de la diversitat i igualtat de gènere. Conchita Álvarez afirma: "És una satisfacció que el Govern espanyol reconegui la tasca que estem realitzant per crear un entorn professional equànime, saludable i divers en Banc Sabadell. Aquest reconeixement significa també un al·licient més per seguir avançant no només com a entitat sinó també com a societat, en la qual la diversitat i igualtat han de ser dos valors essencials per impulsar el progrés".