Corporatiu Igor de la Sota i Gonzalo Martínez de Azagra, cofundadors de Cardumen Capital

InnoCells inverteix 7,5 milions d’euros en el fons Cardumen Capital

18/07/2018
  • El hub de negocis digitals de Banc Sabadell es posiciona a un dels principals hubs de tecnologia, talent i innovació internacionals.
  • Cardumen Capital va posar en marxa el 2017 el primer fons hispano-israelià per invertir a startups focalitzades en àrees clau per a la transformació digital, com la ciberseguretat, la intel·ligència artificial o el big data.
  • Aquesta nova inversió aproparà Banc Sabadell a la identificació primerenca de tecnologies disruptives aplicables a l’entorn financer.

InnoCells, el hub de negocis digitals de Banc Sabadell, ha invertit 7,5 milions d’euros al fons de capital risc Cardumen Capital.

Format el 2017 i regulat per la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), el fons de venture capital permet accés privilegiat a tecnologia puntera a escala internacional a través del mercat d’Israel.

Cardumen Capital compta amb un equip gestor amb gran trajectòria i experiència en corporate venture capital: Gonzalo Martínez de Azagra (exresponsable de Samsung Ventures Israel), Igor de la Sota (ex Managing Director Hilco Capital Iberia) i Roy Gottlieb (ex Investment Manager de Samsung Ventures Israel).

Igor de la Sota i Gonzalo Martínez de Azagra, cofundadors de Cardumen Capital, destaquen: “És un privilegi comptar amb l’entrada d’InnoCells al nostre fons de venture capital tecnològic. Israel és una geografia crítica estratègicament pel seu lideratge en àrees bàsiques per a la transformació digital, on el nostre equip ha estat l’inversor corporatiu més actiu els darrers anys”.

Julio Martínez, director executiu d’InnoCells, subratlla: “L’entrada d’InnoCells a Cardumen Capital representa un impuls significatiu per al nostre apropament al dinamisme d’innovació tecnològica israelià, un ecosistema de referència a escala internacional”. I afegeix: “La gran experiència i trajectòria de l’equip de Cardumen Capital, sens dubte, reafirmarà l’aposta de Banc Sabadell per la seva transformació digital per oferir la millor experiència d’usuari”.

Aquesta nova inversió suposa l’entrada d’InnoCells a Israel, així com l’expansió del seu àmbit d’actuació a un hub de referència en tecnologia, talent i innovació.

A través d’aquesta operació, Banc Sabadell s’apropa a la identificació primerenca de noves tendències tecnològiques i empresarials aplicables a l’entorn financer, com la intel·ligència artificial o la ciberseguretat, entre d’altres. L’objectiu és ajudar a la transformació digital de l’entitat, així com a millorar l’experiència d’usuari i les propostes de valor per als clients.

Israel, hub de tecnologia, talent i innovació internacional

Israel és un dels països que més inverteix en investigació, desenvolupament i innovació, en concret, aproximadament un 4,2% del seu Producte Interior Brut (PIB). Un volum que continua creixent degut a una major maduresa d’iniciatives, inversors i talent. Amb més de 5.000 startups, el país és reconegut com un dels líders internacionals d’innovació al món, segons el Fòrum Econòmic Mundial.

Israel ha desenvolupat un exitós ecosistema tecnològic i ha aconseguit un alt nivell d’especialització entorn de noves tecnologies −com intel·ligència artificial, big data i ciberseguretat− i biotecnologia, i s’ha establert com a hub de referència internacional.

InnoCells du a terme inversions estratègiques de caràcter digital i tecnològic que aproximen Banc Sabadell a noves capacitats tecnològiques, talent i coneixement. En concret, InnoCells executa tant inversions directes de caràcter minoritari com adquisicions, amb la finalitat d’apropar nous models de negoci digitals així com capacitats core en un time-to-market reduït.

El 2017, InnoCells va coliderar una inversió d’1,5 milions de lliures (uns 1,6 milions d’euros) de capital llavor a Bud. El febrer, el hub va liderar una ronda d’inversió d’un milió d’euros de capital llavor a l’startup de biometria vocal Biometric Vox.

InnoCells va adquirir el juny Instant Credit, startup espanyola que ofereix finançament instantani al punt de venda físic i digital (e-commerce).

Sobre Banc Sabadell, les startups i la innovació

Banc Sabadell ha desplegat en els últims anys una estratègia global de suport a startups i d’innovació. L’entitat compta amb més de 2.700 startups clients i, en els últims cinc anys, ha atorgat més de 150 milions d’euros en inversió i finançament; i ja són més de mig centenar les startups on s’ha invertit. El 2013, es va crear BStartup i el vehicle d’inversió BStartup10 per a les fases inicials dels projectes. El 2015, es va constituir Sabadell Venture Capital per a inversions en capital i venture debt de fins a dos milions d’euros en fases llavor i sèrie A. I, el 2017, es va crear InnoCells, el hub de negocis digitals i corporate venture arm de Banc Sabadell.