Fundació

Laura Díaz Anadón guanya el XVII Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Econòmica

26/06/2018
  • La Dra. Díaz Anadón ha estat premiada pel seu treball sobre el canvi climàtic, que combina la recerca fonamental amb el desenvolupament de polítiques públiques per guiar el treball de governs i organitzacions internacionals.
  • El Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Econòmica, dotat amb 30.000 euros, reconeix el treball d'investigadors en el camp del coneixement econòmic, empresarial jurídic i social.

El Jurat del XVII Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Econòmica reconeix a la Dra. Laura Díaz Anadón com a guanyadora del premi 2018, dotat amb 30.000 euros, pel seu treball sobre el canvi climàtic, que combina la recerca fonamental amb el desenvolupament de polítiques públiques per guiar el treball de governs i organitzacions internacionals. El premi es lliurarà el proper 2 d'octubre a la seu de Banc Sabadell a Oviedo.

La Dra. Díaz Anadón és referent mundial en l'estudi de la interacció entre la ciència i la tecnologia i les polítiques públiques. Les seves contribucions han millorat la nostra comprensió sobre com les diverses polítiques públiques ens permeten abordar els reptes plantejats pel canvi climàtic. Es reconeguda per la seva labor quantificant el paper que noves i millorades tecnologies energètiques (incloent àmbits d'energia solar, eòlica, d'emmagatzematge d'energia o nuclear) podrien tenir a reduir les emissions de diòxid de carboni que contribueixen al canvi climàtic i els costos del sector energètic.

La seva recerca utilitza models d'optimització, mètodes economètrics, i en diversos casos ha complementat anàlisis quantitatives amb anàlisis qualitatives basades en entrevistes. En particular, ha aprofundit en l'estudi de polítiques i tecnologies a Estats Units i a Xina, els països responsables de la major quantitat d'emissions que contribueixen al canvi climàtic. Per això, ha estudiat la relació entre les diferents maneres de distribuir fons en laboratoris nacionals i la transferència de tecnologia a empreses del sector energètic, i l'impacte de diferents polítiques per promoure l'energia eòlica en la productivitat de les turbines.

Més sobre la Dra. Laura Díaz Anadón

La Dra. Laura Díaz Anadón és llicenciada en Enginyeria Química amb Alemany (MEng) per la Universitat de Manchester i doctora en Enginyeria Química per la Universitat de Cambridge. Actuament és Catedràtica en Política de Canvi Climàtic a la Universitat de Cambridge, és membre ‘bye-fellow’ del College Peterhouse i investigadora del Centre de la Governança de Medi Ambient, Energia i Recursos Naturals de Cambridge (C-EENERG). A més, és investigadora associada del Centro Belfer de Ciència i Relacions Internacionals de la Harvard Kennedy School.

Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Econòmica

Aquest guardó, la dotació del qual ascendeix a 30.000 euros, pretén encoratjar i reconèixer el treball dels investigadors en els camps del coneixement econòmic, empresarial, jurídic i social i contribuir a l'anàlisi i formulació d'alternatives que promoguin el benestar social. Es convoca des de l'any 2002 i té caràcter anual.

Està dirigit a investigadors menors de 40 anys que compten amb un currículum d’investigació excel·lent en els citats camps. Els candidats al Premi poden ser proposats per universitats, centres acadèmics i de recerca, fundacions, empreses i altres institucions tant nacionals com a internacionals.

Sobre la Fundació Banc Sabadell

La Fundació Banc Sabadell es va constituir com a fundació privada en 1994 amb la intenció d'estimular l'excel·lència i promoure el coneixement de la cultura. El seu objectiu és promoure activitats de divulgació, formació i recerca en els àmbits educatiu, científic i cultural, així com fomentar el talent jove i donar-li suport.