Fundació

B-Value, el programa d'innovació per al tercer sector impulsat per Ship2B i Fundació Banc Sabadell, selecciona les 10 entitats finalistes

29/05/2018
  • La generació d'ocupació i el benestar de persones amb discapacitat, mitigar els efectes del canvi climàtic o millorar el nivell de vida de països en desenvolupament són alguns dels objectius dels projectes finalistes.
  • El 75% de les entitats participants de la primera edició del programa han posat en marxa un nou producte o servei, han implementat un nou model de finançament o han llançat noves estratègies de comunicació i màrqueting.
  • B-Value és un programa de transformació per a entitats del tercer sector impulsat per Ship2B i Fundació Banc Sabadell, i que compta amb la col·laboració de AFTERSHARE, Fundación PwC, Asociación Española de Fundaciones i Fundación Lealtad.

Barcelona, 29 de maig del 2018. Un total de deu projectes de tot el territori espanyol han estat seleccionats per passar a la fase final de B-Value, programa de transformació dirigit a entitats del tercer sector impulsat per Ship2B i Fundació Banc Sabadell, i que compta amb la col·laboració d'entitats com AFTERSHARE, Fundación PwC, Asociación Española de Fundaciones y Fundación Lealtad.

Fundación Cadete, Fundació Plant-For-The-Planet Espanya, Rafiki África, itwillbe.org, Música en Vena, Fundación A La Par, Fundación Agustín Serrate, Fundació Nen Déu, Fundación Juan XXIII Roncalli i AIRES són les entitats finalistes d'un total de quaranta que, durant cinc mesos, han rebut formació online i una jornada presencial, on empleats de Banc Sabadell, de Barcelona i de Madrid, han participat de manera voluntària com a mentors de les entitats.

Ara, arriba la fase final del programa on les entitats comptaran amb un diagnòstic detallat de la situació del seu projecte i de les necessitats concretes d'aquest, així com un pla d'acció basat en formació, mentories i contactes d'interès. Arran d'aquest anàlisi, tindrà lloc una setmana intensiva (B-Value Bootcamp) de formacions, workshops i mentories personalitzades, per treballar les seves propostes i establir connexions estratègiques amb mentors i stakeholders clau.

Finalment, les entitats finalistes presentaran els seus projectes innovadors en un Demo Day on els guanyadors rebran ajudes econòmiques i d'altres premis, como una campanya creativa i de comunicació o un procés de consultoria gratuït per al projecte treballat.

Més sobre las entitats finalistes

Fundación Cadete (Madrid): Organització que neix amb l’objectiu d’ajudar els nens amb discapacitat i les seves famílies a través de beques per als diferents tractaments d’atenció primerenca que precisen els nens, afavorint així el seu desenvolupament i possibilitant l’assoliment del seu màxim potencial. A B-Value estan treballant en un projecte innovador per diversificar les seves fonts de finançament a través del sector retail, emprant persones amb discapacitat.

Fundació Plant-for-the-Planet Espanya (Barcelona): Plant-for-the-Planet aspira al fet que la joventut protagonitzi la revolució que permeti la normalització del clima i la mitigació dels efectes del canvi climàtic al planeta. El seu projecte “Empreses naturals – Clima rural” proposa la recuperació d’espais forestals cremats o que hagin sofert algun tipus de degradació, reforestant-los sosteniblement amb espècies autòctones i adequades, amb la creació de la Xarxa de (joves) Ambaixadors Rurals Plant-for-the-Planet, que procuraran el seu manteniment i conservació futurs.

Rafiki África (Alacant): Associació que té com a missió millorar el nivell de vida de la població dels llogarets de Ikoba i de Katwe, a Uganda, a través de la creació i manteniment de pous d’aigua per a l’accés universal a aigua potable, la construcció i manteniment de dues escoles per a una educació digna i microcrèdits per millorar el nivell de vida i el desenvolupament econòmic. El seu projecte “RafikiCar” té l’objectiu de generar ingressos a través de la neteja de vehicles per diversificar les seves fonts de finançament, alhora que emprar a persones en risc d’exclusió social.

itwillbe.org (Madrid): Naya Nagar és una marca tèxtil de comerç ètic que ofereix productes artesanals de disseny elaborats per dones a la Índia i que introdueix aspectes socials de gran valor en tota la cadena, des del disseny i lideratge fins al moment de la compra, passant per la producció. Incorpora tecnologia blockchain en tot el seu procés, així com en la seva plataforma d’e-commerce. És una emprenedoria de l’ONG d’innovació social itwillbe.org, per la qual cosa els beneficis es destinen a finançar projectes de cooperació als quals aquesta entitat dóna suport.

Música en Vena (Madrid): Associació sense ànim de lucre dedicada a la millora de les estades hospitalàries de pacients, familiars i personal sanitari a través de la música en directe. Des del 2016, juntament amb Hospital 12 d’Octubre de Madrid, estan desenvolupant una recerca pionera a Europa que permetrà demostrar científicament els efectes terapèutics de la música, emprar joves músics i introduir la música en els protocols mèdics.

Fundación A La Par (Madrid): Entitat que treballa per a la generació d’ocupació i per oferir noves oportunitats de desenvolupament professional i personal a persones amb discapacitat intel·lectual, en contacte amb el públic. A B-Value estan desenvolupant un projecte innovador a través de la creació d’una franquícia de supermercat, gestionada íntegrament per treballadors amb discapacitat.

Fundación Agustín Serrate (Osca): El projecte “GUDWUD” vol millorar la qualitat de vida de les persones amb trastorn mental a través de la inserció sociolaboral. Té un doble objectiu: innovar en els productes produïts en el taller de serradora del seu Centre Especial d’Ocupació, de la fabricació de palet a mobiliari amb art i disseny, i alhora transformar el model d’intervenció terapèutica, d’un treball mecànic a un més creatiu.

Fundació Nen Déu (Barcelona): El projecte “Som Infància” tracta de donar atenció psicològica a nens i adolescents sense recursos i a les seves famílies. És un projecte emmarcat dins dels consultoris mèdics Nen Déu, que paren atenció mèdica en diferents especialitats des de l’any 1892.

Fundación Juan XXIII Roncalli (Madrid): Estan treballant un projecte de consultoria en serveis d’accessibilitat universal, prestats per un equip multidisciplinari del qual formen part persones amb discapacitat intel·lectual i/o malaltia mental, que ofereixen una visió no condicionada de la realitat i solucions senzilles que afavoreixen l’accés als productes i serveis per part de qualsevol col·lectiu. Aquests consultors de suport són formats mitjançant una metodologia innovadora basada en el codisseny.

AIRES (Madrid): Associació que dóna suport a persones en situació de sense llar perquè puguin recuperar el seu projecte de vida. El Projecte “Mujeres con Nombre” és un programa específic per abordar el sensellarisme femení des d’una perspectiva flexible i innovadora que permet donar una resposta definitiva a les múltiples problemàtiques de les dones sense llar amb un enfocament de gènere adequat, aportant noves eines als tècnics d’intervenció i incorporant la figura imprescindible d’una psicòloga especialitzada.

Sobre la Fundació Banc Sabadell

La Fundació Banc Sabadell es va constituir com a fundació privada el 1994 amb la intenció d'estimular l'excel·lència i promoure el coneixement i la cultura.

El seu objectiu és promoure activitats de divulgació, formació i investigació en els àmbits educatiu, científic i cultural, així com fomentar el talent jove i donar-hi suport. Al llarg d'aquests anys, la fundació ha contribuït a impulsar activitats en aquests àmbits i també s'ha consolidat com a organitzadora dels prestigiosos galardons Premi Fundació Banc de Sabadell a la Investigació Biomèdica i Premi Fundació Banc de Sabadell a la Investigació Econòmica.

Per més informació visiteu http://www.fundacionbancosabadell.com/ca/

Sobre la Fundació Ship2B

Creada l'any 2013, Ship2B és una plataforma d'inversió d'impacte que centra la seva activitat en l'impuls de l'emprenedoria –entesa com el conjunt d'iniciatives empresarials orientades a qüestions socials amb models de negoci altament rendible– i de la inversió d'impacte –un tipus de finançament que busca obtenir rendibilitat econòmica al mateix temps que u retorn a la societat–. En aquest sentit, és pionera en posar en contacte emprenedors, inversors i grans empreses sensibles amb aquest tipus d'activitats. Per desenvolupar la seva activitat, Ship2B compta amb un equip de professionals amb experència en selecció, assessorament i finançament de tota mena de projectes socials i empresarials.

Per a més informació visiteu http://www.ship2b.org/ca/