Corporatiu El president Josep Oliu, durant l'acte.

Josep Oliu: “Som protagonistes d’un gran projecte i d’una gran empresa de futur”

13/12/2017
  • Banc Sabadell reuneix els seus directius per explicar les línies bàsiques de la seva estratègica 2018-2020
  • El president de Sabadell destaca la millora de la rendibilitat, el focus en Regne Unit i Mèxic, les capacitats tecnològiques i l’experiència de client com a prioritats de futur del nou pla director
  • El conseller delegat, Jaume Guardiola, subratlla els excel·lents resultats comercials el 2017 en totes les àrees de negoci i la normalització d’actius problemàtics

Banc Sabadell ha aplegat avui al Palau de Congressos de Catalunya  més de 1.800 persones en la seva trobada anual de directius, esdeveniment en el qual s'ha donat a conèixer els resultats assolits aquest any i les perspectives per al període 2018-2020 del seu nou pla director, que sota el posicionament estratègic de "Anticipar-se i Ocupar-se" està previst que s'aprovi el proper any. Els seus eixos principals seran la millora de la rendibilitat, així com la consolidació de la franquícia al Regne Unit i Mèxic, la potenciació de la marca i l'experiència de client i l'impuls de les capacitats tecnològiques.

El president de l'entitat, Josep Oliu, ha desgranat el significat de "Anticipar-se i Ocupar-se" des de la perspectiva de "mostrar-nos davant la societat com una organització que s'ocupa d'actuar de forma ètica i responsable, sempre buscant generar un impacte positiu. Davant els nostres accionistes, hem de ser una empresa que s'ocupa de generar un retorn atractiu i sostenible per als accionistes. Davant els nostres clients, Sabadell és el banc que s'anticipa a les seves inquietuds i necessitats; i mirant també a l'equip, som una institució que s'anticipa a les necessitats dels seus empleats ".

Quant el futur, el president va enumerar així mateix que "hem de mantenir el nostre lideratge en pimes amb una oferta competitiva i una sistemàtica comercial adequada, consistent i eficaç". També va voler recordar que "és imprescindible potenciar la creació de valor per als nostres accionistes. Ells han invertit els seus estalvis en el projecte, i són la base que ens ha ajudat a estar a la posició que tenim actualment".
En resum, Oliu ha apuntat que "som protagonistes d'un gran projecte i d'una gran empresa de futur", i que en el període 2018-2020 "continuarem sent rellevants per als nostres clients incidint en la millora de la rendibilitat i el desenvolupament de la nostra franquícia al Regne Unit i Mèxic ".

Per la seva banda el conseller delegat, Jaume Guardiola, ha expressat la seva satisfacció per les fites assolides durant el 2017, un exercici amb "recuperació de la normalitat comercial". Sobre l'activitat de TSB, ha assegurat que "la integració de Proteo 4UK suposa un projecte sense precedents a Europa amb la participació de més de 1.000 professionals" i ha afegit que la seva implementació comportarà un destacat estalvi de costos per al conjunt del grup i "proporcionarà un potent impuls al nostre creixement al Regne Unit ", on està programat implementar la seva banca d'empreses una vegada conclogui la integració operativa, a partir del primer trimestre del 2018.

Guardiola també ha posat en valor la reducció d'actius problemàtics. Fa un any, l’entitat es va posar com a objectiu disminuir en 2.000 milions d’euros els seus non performing assets (NPA). “Es tracta d’un objectiu ambiciós”, que es complirà. Quant a l’activitat del banc, Jaume Guardiola ha valorat “l’excel·lent actuació comercial en tots els negocis i geografies