Corporatiu Un moment de la jornada que va tenir lloc a l'auditori del centre corporatiu del banc a Sant Cugat del Vallès

Banc Sabadell reuneix més de 300 empresaris de Catalunya en la seva XII Jornada de Negoci Internacional

29/11/2017

Banc Sabadell ha celebrat la seva jornada anual sobre negoci internacional al centre corporatiu de Sant Cugat. La trobada, que ha tingut lloc a la tarda d’ahir dimarts, va comptar amb el suport de més de 300 empresaris catalans en aquesta edició número 12, en la qual s'ha posat sobre la taula l'estratègia empresarial enfront d'un mercat global.

El conseller delegat de Sabadell, Jaume Guardiola, va obrir l'acte destacant les bones perspectives econòmiques a nivell global a Espanya, "amb condicions de finançament favorables per a les empreses, una situació de l'endeutament privat en línia amb la zona euro, amb sectors en clara tendència positiva com l'immobiliari o el turístic", i amb un sector exportador que “ha estat una història d'èxit en els últims anys", traduït en més de 150.000 empreses espanyoles exportadores registrades el 2016, i amb un pes de les exportacions d'Espanya que gaudeix d’un cicle creixent des de 2008 superant a països com França, Itàlia, i fins i tot a Alemanya al llarg de 2017.

La jornada va incloure així mateix una mesa debat moderada pel director territorial de Catalunya de Banc Sabadell, Lluís Buil, amb la participació d'Ignasi Biosca, conseller delegat de Laboratori Reig Jofre; José Luis Cabestany, president del Grup CROMOGENIA - UNITS; Amancio López, president del Grup Hotusa, i Eloi Planes, màxim responsable de Fluidra. En la conversa, els assistents van coincidir en apuntar com a claus de l'èxit per a la internacionalització la determinació real de l'empresa, l'especialització, tenir un producte competitiu, recolzar-se en socis locals, estudiar i analitzar els mercats amb prudència, i actuar en entorns amb estabilitat política i jurídica.

El president de l'entitat, Josep Oliu, va intervenir en l'esdeveniment reconeixent la rellevant evolució positiva experimentada per les companyies de Catalunya en els últims anys en clau internacional. "En un món cada cop més interconnectat, les empreses catalanes han fonamentat cada vegada més el seu negoci en les exportacions, adaptant-se a la globalització, una estratègia que s'ha reforçat durant els anys de crisi, on la necessitat ens ha portat a tots ser més creatius". Oliu ha recordat que les firmes catalanes l'any 1995 van destinar el 32% de les seves vendes a exportació, percentatge que es va incrementar fins al 63% el 2016. Durant el mateix període, es va reduir del 72% al 37% el percentatge de vendes al mercat espanyol, fet que constata el canvi experimentat.

El president de Sabadell va remarcar que “també nosaltres en els més de 135 d’història del banc hem anat evolucionant i trencant barreres, sent prudents i al mateix temps agosarats, acompanyant les empreses de la forma més professional possible”.

Josep Oliu va afegir que “com les empreses exportadores, també hem d’actuar en un entorn de seguretat i estabilitat jurídica per assegurar el nostre negoci, protegir els nostres clients i accionistes” i va finalitzar la seva intervenció subratllant que avui Banc Sabadell és una entitat amb clara vocació internacional.