Fundació Borja Ibáñez, Josep Oliu i Romain Quidant.

Romain Quidant rep el I Premi Fundació Banc Sabadell a les Ciències i l’Enginyeria i Borja Ibáñez, el XII Premi a la Investigació Biomèdica

12/07/2017
  • El doctor Quidant, de l’Institut de Ciències Fotòniques de Barcelona (ICFO), ha estat escollit entre 41 candidatures per les seves aportacions en el camp de la nanofotònica, entre les que destaquen les seves pinces ‘nano’ que permeten atrapar i moure partícules sense modificar-les. I el doctor Ibáñez, del Centre Nacional d’Investigacions Cardiovasculars (CNIC), ha estat escollit entre 58 candidatures, per la seva contribució a la lluita contra les malalties cardiovasculars.
  • Josep Oliu, president de Banc Sabadell, ha lliurat ambdós premis dotats amb 50.000 euros cadascun, amb l’objectiu de reconèixer la trajectòria de joves investigadors residents a Espanya.
  • La cerimònia d’entrega dels premis ha reunit a personalitats destacades del món polític, científic, econòmic, acadèmic, inversors interessats en projectes d’investigació, a més d’alguns dels anteriors premiats.

El president de Banc Sabadell, Josep Oliu, ha lliurat el I Premi Fundació Banc Sabadell a les Ciències i l’Enginyeria i el XII Premi a la Investigació Biomèdica al Dr. Romain Quidant i al Dr. Borja Ibáñez. L’acte d’entrega, que ha tingut lloc al centre corporatiu de Banc Sabadell a Sant Cugat del Vallès, ha reunit a premiats d’edicions anteriors, a membres dels dos jurats, representants institucionals, personalitats destacades de la comunitat mèdica, científica i d’investigació, així com a les universitats de tota Espanya i inversors interessats en els projectes d’investigació. “Aquest nit lliurem aquests dos premis, que donen suport al talent jove, però volem reconèixer a tot el món científic (...) La investigació es clau com aposta de futur”.

Aquest nou premi a les Ciències i l’Enginyeria, compta amb la col·laboració del BIST, Barcelona Institute of Science and Technology, que presideix el professor Andreu Mas-Colell (president també del jurat del premi) i que és una referència en l’àmbit científic a nivell internacional. Entre les 41 candidatures rebudes, el jurat ha reconegut al Dr. Romain Quidant per les seves contribucions en el camp de la nanofotònica, entre les que destaquen les seves pinces ‘nano’ que permeten atrapar i moure partícules tan petites com les molècules i els virus sense modificar-les, amb enormes aplicacions en biomedicina. Els seus treballs sobre la manipulació de la llum a escala nanomètrica amb làsers i antenes miniaturitzades obren un nou panorama en la tecnologia del futur.

El Dr. Quidant treballa a l’Institut de Ciències Fotòniques de Barcelona (ICFO) en el camp de la nanoplasmònica i des del 2008 és professor ICREA i líder del grup de tinença a ICFO.

Mentre que en aquest dotzena edició del Premi a la Investigació Biomèdica s’han presentat un total de 58 candidatures amb perfils d’investigació bàsica, clínica i epidemiològica. El jurat, presidit pel Dr. Carlos López-Otín, ha escollit al Dr. Borja Ibáñez per la seva innovadora contribució a la lluita contra les malalties cardiovasculars a través de la translació dels coneixements bàsics i tecnològics a la prevenció i tractament d’aquesta patologia. El Dr. Ibáñez, combina l’activitat científica dirigint un grup d’investigació en el Centre Nacional d’Investigacions Cardiovasculars (CNIC) amb l’activitat clínica exercint com a cardiòleg intervencionista a l’Hospital Universitari Fundació Jiménez Díaz de Madrid. A més, és cap del grup recentment creat CIBER de malalties cardiovasculars (CIBERCV).

Sobre la Fundació Banc Sabadell

La Fundació Banc Sabadell es va constituir com a fundació privada l’any 1994 amb la intenció d’estimular l’excel·lència i promoure el coneixement de la cultura. El seu objectiu és promoure activitats de divulgació, formació i investigació en els àmbits educatius, científics i culturals, així com fomentar el talent jove i donar-li suport.