Web i tecnologia

Banc Sabadell crea Kelvin Atlas, el primer portal d’open data en temps real del sector bancari espanyol

20/07/2017
  • L’eina permet conèixer en detall dinàmiques econòmiques, comercials i turístiques gràcies al tractament de Big Data, de manera anònima i protegida.
  • Proporciona informació de gran valor per a empreses, investigadors, institucions públiques i la ciutadania en general.
  • El desenvolupament conjunt amb InnoCells demostra els beneficis de connectar l’agilitat del món startup amb l’experiència de Banc Sabadell.

Banc Sabadell, en col·laboració amb InnoCells, el seu hub de nous negocis digitals, ha creat Kelvin Atlas, el portal públic d’open data més complet del sector financer espanyol, que permet a qualsevol usuari conèixer en detall dinàmiques econòmiques, comercials i turístiques mitjançant un mapa interactiu d’actualització contínua. Gràcies a l’ús de dades totalment anònimes i protegides, es pot conèixer l’evolució del consum a qualsevol territori.

Breu demo a Sabadell TV.

Aquesta eina permet consultar i compartir informació per aportar valor afegit a tots els sectors de manera ètica i responsable, ja que garanteix la privacitat dels clients.

L’entitat ja es va introduir a l’entorn de les dades amb la creació de Kelvin Retail, una plataforma online que ofereix, tant a comerços com a autònoms, informació rellevant sobre el seu negoci, els seus clients i el seu sector, gràcies a l’anàlisi de les dades dels TPV, sempre de manera anònima i agregada.

Kelvin Atlas és un desenvolupament d’InnoCells, la qual cosa demostra els beneficis de connectar l’agilitat del món startup amb el coneixement i l’experiència de Banc Sabadell. Tant l’entitat com la seva nova filial reforcen així el seu compromís amb la innovació oberta i col·laborativa.

Interfície simple i intuïtiva

El disseny de Kelvin Atlas, en format de mapa interactiu, facilita que empreses, investigadors, institucions públiques i la ciutadania en general exploren infinitat de dades anònimes en una única interfície. Tanmateix, permet filtrar la informació per àmbit geogràfic (estatal, comunitat autònoma, província, municipi i districte), activitat (sector, vendes per dia i hora), zona i tipus de consumidor (nacionalitat, gènere i edat).

L’eina ofereix una "fotografia" actualitzada i detallada de l’activitat comercial de diferents territoris per donar resposta a preguntes clau: quins sectors econòmics són més actius a una comunitat autònoma; a quines zones de la ciutat es concentra una major activitat comercial; o quin perfil de consumidors compra a un districte o municipi.

Eina de valor afegit

El nou portal d’open data també ofereix una gran varietat de dades i funcionalitats al sector públic i privat per aconseguir millores tant a l’àmbit social com a l’empresarial. Així, per exemple, seria útil per a emprenedors que es plantegin iniciar nous negocis i necessitin trobar la ubicació ideal.

Tanmateix, aquest nou servei podria ajudar les administracions públiques a ampliar el seu coneixement sobre l’impacte de les diferents activitats econòmiques al seu territori o d’un sector clau, com el turisme.

Kelvin Atlas serà de gran interès per al sector públic, ja que obre les portes a analitzar i aplicar infinitat d’accions a diferents territoris. Tanmateix, la seva utilitat també s’estén al sector privat gràcies a la riquesa de la informació i la seva actualització constant, que permet identificar tendències de consum actuals.

Sobre InnoCells

InnoCells és el hub de nous negocis digitals de Banc Sabadell. Una aposta per un model d’innovació oberta i col·laborativa, que connecta l’agilitat del món startup amb l’excel·lència professional de l’entitat. Un referent a escala nacional i internacional en el desenvolupament de solucions disruptives.

La nova filial actua com a business builder, creant i impulsant negocis digitals; col·labora amb startups i grans corporacions; i realitza inversions estratègiques digitals que reforcin la seva activitat i la de Banc Sabadell.

Un dels seus principals objectius és l’atracció i retenció de talent a través del contacte directe amb els principals ecosistemes d’innovació i emprenedoria, tant a escala nacional com internacional.

InnoCells se suma al ecosistema d’emprenedoria de Banc Sabadell juntament amb el programa per emprenedors BStartup i als vehicles d’inversió BStartup10 i Sabadell Venture Capital.