Corporatiu

Banc Sabadell col·locarà 44.000 milions MXN a empreses durant el 2017

15/02/2017

•        Aquestes dades de col·locació suposen un creixement del 30% respecte de l’any 2016.

•        El 2017 representa un any clau tant per al desenvolupament del seu negoci, com per a la seva cerca per consolidar-se com a jugador clau en el mercat mexicà.

•        Banc Sabadell ha presentat un creixement que ha superat el previst en els seus volums establerts per als primers 12 mesos d’activitat.

•        La institució bancària també llança oficialment l’App Móvil para Empresas, que permet als seus clients de consultar i confirmar les seves transaccions financeres a través del seu dispositiu mòbil de manera àgil, senzilla i segura.

Banc Sabadell preveu acabar l’any 2017 amb una col·locació de 44.000 milions MXN crèdits a empreses i corporatius, (entre les dues entitats, Banc i SOFOM), durant el 2017, fet que li permetrà d’augmentar en un 92% la seva cartera de clients i incrementar en un 32% el seu volum de negoci a 47.024 milions MXN, com a part del seu procés de consolidació com a jugador rellevant dins del sector bancari del país.

2017 representa un any clau per al desenvolupament de la institució. D’una banda, contempla un ambiciós desplegament de 12 nous productes en banca d’empreses i banca corporativa.

Així mateix, projecta iniciar una primera fase pel que fa a banca personal, a través d’un concepte 100% digital d’acord amb les tendències de consum actuals.

A més, Banc Sabadell pretén seguir creixent a ritme sostingut i ampliant la seva presència en el mercat, sobretot en geografies altament urbanes i industrials. Per al 2017, contempla l’obertura de 7 nous centres de banca d’empreses a la Ciutat de Mèxic (3), Guadalajara (1), Monterrey (1) i la zona del Bajío (2), així com el creixement de la seva plantilla laboral en un 68%.

Sobre el tema, Jaume Guardiola, conseller delegat de Banc Sabadell, comenta: “L’operació a Mèxic ha presentat una evolució excel·lent que ha contribuït positivament a la P&L del Grup Banc Sabadell. Seguim veient aquesta operació com un projecte a llarg termini, amb una projecció de creixement alt i amb una taxa de finançament creixent en un termini curt”.

Francesc Noguera, director general de Banc Sabadell a Mèxic, complementa: “A Mèxic ens hem trobat amb una enorme gana pel crèdit empresarial i una acceptació molt positiva, on hem trobat oportunitats per a la col·locació de crèdit que buscarem seguir ampliant positivament, a través d’una proposta de valor centrada en la proximitat, el compromís i la qualitat en el servei”.

Primer aniversari a Mèxic

A poc més d’un any d’haver iniciat formalment operacions al país, Banc Sabadell ha presentat un creixement que ha superat la previsió de creixement en els seus volums establerts per als primers 12 meses d’activitat.

A tancament del 2016, el banc ha captat més de 360 clients tant en banca d’empreses com corporativa (85% d’ells, companyies mexicanes), a través d’una cartera centrada en companyies de Tier 1 i Tier 2, amb alts ràtings de crèdit. Així mateix, la institució va assolir 29.744 milions MXN en col·locació i 1.098 milions MXN  en captació per a banca corporativa, mentre que a través de la banca d’empreses va assolir 4.224 milions MXN de col·locació i 573 milions MXN de captació, i es va posicionar així com a jugador rellevant en el sector.

Així mateix, Banc Sabadell va obrir 6 centres d’empreses a la Ciutat de Mèxic, Monterrey, Guadalajara i Cancun, va ampliar el seu portfolio a més de 15 productes i serveis i va tancar l’any amb una plantilla laboral de 178 empleats, gairebé el doble que al final del 2015.

Llançament App Móvil para Empresas

Al mateix temps que presentava plans i resultats, Banc Sabadell va dur a terme el llançament oficial de l’App Móvil para Empresas, la qual ofereix als seus clients de poder consultar i confirmar les seves transaccions financeres a través del seu dispositiu mòbil de manera àgil, senzilla i segura.

L’aplicació permet de gestionar un compte de banca empresarial des de qualsevol lloc, ofereix la immediatesa per a consultar i autoritzar qualsevol operació financera o estat d’inversió d’una empresa a distància i permet de tenir contacte immediat amb el director o executiu de banca, tot a través d’una interfície visual, intuïtiva i d’avantguarda.

Sobre el llançament, Francesc Noguera ha comentat: “L’App Móvil para Empresas és la primera novetat del nostre desplegament de productes enfocats a brindar a tots els nostres clients la més alta qualitat en el servei. A través d’aquesta aplicació busquem prestar un servei d’acord amb les tendències digitals contemporànies i necessitats mòbils dels nostres clients, que no només brinda seguretat i privacitat a totes les seves consultes, sinó que ens permet d’estar més a prop d’ells”.

Sobre Banc Sabadell

Banc Sabadell (www.bancsabadell.com) és actualment, amb les seves més de 2.760 oficines i al voltant de 26.000 empleats, el quart banc espanyol. Els seus actius totals ja superen els 212.000 milions d’euros. Amb seu a Barcelona, opera en el mercat financer espanyol des del 1881, i constitueix una franquícia líder en el segment d’empreses i dels empresaris amb activitat internacional.

Des del 4 de gener del 2016, el banc va obtenir la llicència per operar com a entitat financera a Mèxic. L’entitat, en termes de creixement de cartera de crèdits de banca corporativa i empreses ja ha superat de manera significativa la previsió de creixement dels seus volums. Així mateix, ha col·locat crèdit per sobre dels 4.000 milions MXN en banca d’empreses i per sobre dels 29.000 milions MXN en banca corporativa, dins d’una cartera centrada en companyies de Tier 1 i Tier 2, amb alts ràtings de crèdit.

A més, ja compta amb una presència destacada en el mercat, en comptar amb quasi 200 col·laboradors, així com 6 centres de banca d’empreses i banca corporativa.

La institució coneix bé el mercat local, ja que és present a Mèxic des del 1991 amb una oficina de representació a la capital del país; mitjançant una participació del 20% a Banco del Bajío que va ostentar durant 14 anys; i a través de l’operació de la seva SOFOM Sabadell Capital. A més, Banc Sabadell compta des del 4 de gener del 2016 amb llicència bancaria per operar com institució de banca múltiple. Cal destacar que l’actual conseller delegat de Banc Sabadell, Jaume Guardiola, és un banquer experimentat que coneix amb profunditat el mercat mexicà.