Corporatiu Un moment de la presentació "Perspectives econòmiques 2017" que ha tingut lloc a la Cambra de Comerç de Sabadell

Josep Oliu: "L'economia espanyola mantindrà el seu elevat creixement"

13/01/2017

El president de Banc Sabadell, Josep Oliu, ha presentat aquest matí a la Cambra de Comerç de Sabadell la seva visió del present exercici en una conferència titulada "Perspectives econòmiques 2017". Davant l'assistència de 200 empresaris, ha assenyalat que, en línies generals, les previsions són millors que les d'anys anteriors, tot i que ha precisat que "el creixement global seguirà sent reduït, però per primera vegada des que va esclatar la crisi no sorprendrà a la baixa".

El màxim directiu del banc ha reconegut que 2017 serà un any complex per a Europa pel resultat que puguin oferir les eleccions presidencials a França i les parlamentàries a Alemanya i Holanda, així com la incidència del Brexit. Sobre la sortida del Regne Unit de la UE, Josep Oliu ha opinat que tot apunta que l'impacte serà més acotat del que es va preveure inicialment i va pronosticar que el procés de negociació serà llarg. En aquest sentit, ha demanat que sigui quina sigui la seva resolució final aquesta resulti el més beneficiosa per als interessos d'Espanya. En la seva anàlisi internacional, Oliu va remarcar també la influència que tindrà el futur president dels Estats Units en el desenvolupament de l'economia mundial, una influència que avui es tradueix en incertesa, ja que està per veure si complirà el programa electoral que va proposar als nord-americans i que tant debat està propiciant.

Sobre l'economia espanyola, el president de Banc Sabadell va postular que mantindrà un creixement relativament elevat, al voltant del 2,5%, i seguirà sent el país, juntament amb Irlanda, que més creixerà de la Unió Europea. Des del seu punt de vista, Espanya té dos factors de risc que poden alterar aquestes previsions. D'una banda, l'abast de les negociacions del Regne Unit i la Unió Europea, i, de l'altra, que es produís un canvi de rumb de les polítiques domèstiques que s'apliquin. "Seguir implementant les polítiques reformistes d'aquests últims anys és la millor via per seguir creixent", va assenyalar el president de l'entitat. Oliu ha subratllat també que el principal objectiu de l'economia espanyola per a 2017 és reduir el dèficit del 4,6% al 3,1%, en línia amb el que requereix per Europa