Corporatiu

Banc Sabadell comença a operar a Mèxic a través de la nova societat financera Sabadell Capital

30/06/2014
L’objectiu de Sabadell Capital és aconseguir una inversió de 1.500 milions d’euros el 2016. Per aconseguir-ho, disposa dels recursos i el suport internacional de Banc Sabadell, entitat amb una gran experiència a finançar aquest tipus de projectes, així com equips especialitzats a Nova York, Miami, Madrid i Barcelona des d’on es dóna el suport necessari a la consolidació d’aquest nou negoci a Mèxic.

Per Jaume Guardiola, conseller delegat de Banc Sabadell, l’inici de les activitats de Banc Sabadell a Mèxic és “una actuació estratègica en un mercat que coneixem bé i que considerem molt interessant per al nostre desenvolupament internacional. Un primer pas en la nostra intenció d’obtenir una llicència bancària que ens permeti operar com a banc comercial, a partir de 2015. En aquesta primera etapa, iniciem les nostres operacions com a SOFOM, amb dos dels nostres productes més sòlids i on veiem a més a més grans oportunitats de creixement”.

La constitució d’aquesta SOFOM s’emmarca en el desenvolupament dels projectes inclosos al nou pla director a tres anys (Pla Triple 2014-2016) de Banc Sabadell, focalitzat en la transformació interna, la rendibilitat del negoci i la internacionalització operativa.

Sabadell Capital permetrà a Banc Sabadell avançar en el seu projecte d’internacionalització i consolidar així mateix el seu actual negoci de project finance i finançament corporatiu a Mèxic, mercat que coneix bé i on, des de fa més de vint anys, disposa d’una oficina de representació a la capital. Actualment, Mèxic ofereix grans oportunitats de creixement i inversió gràcies a la seva economia estable i a les noves reformes que s’hi porten a terme.

La nova SOFOM disposa d’un equip de 21 persones, sota la direcció de Francesc Noguera, i està ubicada a Mèxic DF, però també té una oficina a Monterrey (Nuevo León), ciutat que, juntament amb la capital mexicana, concentra el nucli principal del mercat potencial al qual es vol enfocar Sabadell Capital.

Banc Sabadell a Amèrica

Banc Sabadell coneix bé el mercat mexicà, ja que és present a Mèxic des de 1991 amb una oficina de representació a la capital i ha operat al país -tot i que indirectament- durant quinze anys mitjançant la seva participació del 20% a Banco del Bajío. A més a més, l’actual conseller delegat de Banc Sabadell, Jaume Guardiola, va ser vicepresident i director general de Bancomer, el primer banc de Mèxic, en la seva anterior etapa professional.

La xarxa d’oficines de representació a Amèrica (Mèxic, Nova York, Caracas, Sao Paulo i Santo Domingo) està coordinada des de l’oficina de Banc Sabadell a Miami. Aquesta sucursal, activa des de 1993, compta amb una llicència de full international branch i desenvolupa negocis de banca privada i corporativa enfocada a particulars i empreses que operen als Estats Units i altres països de l’àrea iberoamericana. Banc Sabadell té també un banc local a Florida (Miami) -Sabadell United Bank-, amb una xarxa pròpia de 23 oficines en aquest estat.